| Współpraca Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas: redakcja[malpa]toprally.pl. |
| |
Grand Prix Europy - Nürburgring. | W przedostatni weekend lipca formuła 1 przyjechała na tor Nürburgring, na którym kierowcy ścigali się o Grand Prix Europy.
Do wyścigu kierowcy startowali z następujących pozycji:
1. Kimi Räikkönen (Ferrari)
2. Fernando Alonso (McLaren-Mercedes)
3. Felipe Massa (Ferrari)
4. Nick Heidfeld (BMW)
5. Robert Kubica (BMW)
6. Mark Webber (Red Bull-Renault)
7. Heikki Kovalainen (Renault)
8. Jarno Trulli (Toyota)
9. Ralf Schumacher (Toyota)
10. Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
11. Nico Rosberg (Williams-Toyota)
12. Alexander Wurz (Williams-Toyota)
13. Giancarlo Fisichella (Renault)
14. Rubens Barrichello (Honda)
15. Anthony Davidson (Super Aguri-Honda)
16. Takuma Sato (Super Aguri-Honda)
17. Jenson Button (Honda)
18. Scott Speed (STR-Ferrari)
19. Vitantonio Liuzzi (STR-Ferrari)
20. David Coulthard (Red Bull-Renault)
21. Adrian Sutil (Spyker-Ferrari)
22. Markus Winkelhock (Spyker-Ferrari)
Zaraz po okrążeniu rozgrzewkowym zaczął padać deszcz. Prawie wszyscy kierowcy startowali na oponach typu slick. Jedynie Winkelhock zamiast ustawić się na swoim polu startowym postanowił zjechać do boksu, wymienić opony na deszczowe i wystartować z pit lane. Bardzo dobrze wystartowały bolidy Ferrari, Raikkonen utrzymał 1. miejsce, natomiast Massa wyprzedził Alonso. Równie dobrze wystartowali Kubica, który przed pierwszym zakrętem wyprzedził Heidfelda i Hamilton, który wyminął obie Toyoty (Schumacher i Trulli) i Webbera, a w pierwszy zakręt wszedł obok Kovalainena. Na drugim zakręcie Heidfeld uderzył w jadącego pół bolidu przed nim Kubicę i obaj stracili sporo czasu, Kubica spadł na ostatnie miejsce, Heidfeld musiał zjechać do boksu po nowy nos. Hamilton wyszedł na 4. Miejsce, ale zaraz został wyprzedzony przez kilku rywali. Już podczas pierwszego okrążenia rozpadało się na dobre i większość kierowców zjechała zmienić opony. Nie zjechał Raikkonen, który popełnił błąd przy zjeździe do boksu i musiał przejechać jeszcze jedno okrążenie i Kubica, który miał kłopoty z komunikacją z teamem i również zbyt długo używał slicków. Na czele stawki znalazł się Winkelhock, debiutant z najsłabszego zespołu, dzięki wcześniejszej decyzji o zmianie opon. Za nim byli Massa i Alonso. Wtedy kierowcy urządzili sobie parking na 1. zakręcie: zaczął Button, koło niego chwilę później zatrzymał się Hamilton, następnie dołączyli Sutil, Rosberg i Speed. Chwilę później wyjechał Safety Car, a do parkujących dołączył Liuzzi. Hamilton z pomocą dźwigu został przeniesiony z powrotem na tor i kontynuował jazdę, jednak miał już okrążenie straty do lidera. Wyścig został przerwany. Prowadził Winkelhock, za nim Massa, Alonso, Webber, Coulthard, Kovalainen, Raikkonen, Barrichello, Wurz, , Kubica, Schumacher, Sato, Trulli, Heidfeld, Davidson, Hamilton.
Po kilkunastu minutach wyścig został wznowiony za samochodem bezpieczeństwa. Kilka okrążeń stawkę prowadził SC. W tym czasie Hamilton mógł wyprzedzić wszystkich kierowców, SC i dołączyć na koniec stawki. Jeszcze przed zjazdem samochodu bezpieczeństwa postanowił zmienić opony na slicki. Po zjeździe Safety Car Massa i Alonso łatwo poradzili sobie z Winkelhockiem, który spadł na dalsze miejsce. Hamilton ponownie stracił okrążenie. Na 12. i 13. okrążeniu opony zmienili pozostali kierowcy. Raikkonen przebił się na 3. miejsce za liderującymi Massą i Alonso, przed Webbera i Wurza. Kubica 8. Nieco później Kovalainen wyprzedził Wurza, a na 20. Okrążeniu kolejną kolizję spowodował Heidfeld tym razem wyrzucając poza tor Schumachera, który już nie powrócił na tor. Przez kolejne okrążenia niewiele się działo. Massa uciekał Alonso, który oddalał się od Raikkonena. O 4. miejsce walczyli Webber, Kovalainen i Wurz, a o 7. Coulthard, Kubica i Heidfeld. Straty odrabiał Hamilton, wciąż był jednak ostatni. Na 34. Okrążeniu z powodu awarii bolidu z wyścigu wycofał się Raikkonen, a Hamilton wyprzedził Fisichellę. Po serii pitstopów kolejność w czołówce nie uległa zmianie, jedyni Kovalainen spadł za Wurza. Na 50. okrążeniu Kovalainen zmienił opony na przejściowe, jednak deszcz nie przyszedł tak szybko jak się spodziewał i stracił sporo czasu. A padać znowu zaczęło 2 okrążenia później i znowu wszyscy zawitali do boksów. Na mokrym torze Alonso radził sobie zdecydowanie lepiej od Massy i wyprzedził go na 56. Okrążeniu. Wyraźne kłopoty z bolidem miał Kubica, który jechał znacznie wolniej niż wcześniej. Alonso szybko oddalił się od Massy i dojechał przed nim do mety. Na 3. miejscu przyjechał Webber, który do końca walczył z Wurzem. Na 5. Coulthard, a za nim Heidfeld, który na ostatnim okrążeniu wyprzedził Kubicę (7. miejsce). Ostatnie punktowane miejsce zajął Kovalainen. Hamilton awansował na 9. miejsce, wyprzedzając Fisichellę na ostatnim okrążeniu. Do mety dojechali jeszcze: Barichello, Davidson i Trulli. Tak zakończył się jeden z najbardziej emocjonujących wyścigów ostatnich lat.
W ten sposób Alonso odrobił 10 punktów (w sumie ma ich 68) w klasyfikacji kierowców i traci już tylko 2 do liderującego Hamiltona (70). Za nimi dwójka z Ferrari: Massa (59) i Raikkonen (52). Na kolejnych miejscach Heidfeld (36) i Kubica (24). W klasyfikacji zespołów nie zaszły żadne zmiany: prowadzi McLaren (138 punktów) przed Ferrari (111) i BMW (61).
Następny wyścig już za dwa tygodnie (03.-05.08.2007.) o Grand Prix Węgier na torze Hungaroring, na którym w zeszłym roku debiutował w wyścigu Robert Kubica.
autor: TomMik
(Wojciech Fuk) |
2007-07-23 23:10:00Grand Prix Europy - Nürburgring.2007-07-20 17:20:00Przed Grand Prix Europy |
| | Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021 | |
|
| |