Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2012-05-17 08:32
Mówią po Mazowieckim: Ingram, Kurdyś, Knopt
Awaria skrzyni wyeliminowała Ingrama.

10. Rajd Mazowiecki stanowiący trzecią tegoroczną rundę RPP, okazał się pechowy dla załogi Wiesław Ingram / Krzysztof Janik. Zawodników wyeliminowała pierwsza w karierze awaria. Zawiodła skrzynia biegów Hondy Civic Type R.

Wiesław Ingram: - Niestety awaria skrzyni biegów spowodowała, że po raz drugi w karierze nie osiągnąłem mety zawodów. Był to pierwszy defekt samochodu od początku moich startów. Mam nadzieję, że pozostałe eliminacje w których weźmiemy z Krzyśkiem udział będą już szczęśliwe, a limit pecha został wyczerpany. Do momentu awarii notowaliśmy całkiem przyzwoite czasy. Wprawdzie mała przygoda na bardzo mi odpowiadającym odcinku Celejów (tu gorące podziękowania dla mediów i kibiców, za pomoc w odzyskaniu poprawnego toru jazdy) trochę nas przyhamowała, jednak kontrolowałem sytuację i była spora szansa na odzyskanie prowadzenia w klasie. Tym bardziej, że główny konkurent Sławek Kurdyś nie najlepiej dobrał opony na drugą pętlę. Obecnie auto jest już pod opieką ekipy serwisowej i wkrótce będzie gotowe do rywalizacji w Rajdzie Karkonoskim.

Krzysztof Janik: - Kiedyś coś musiało wyzionąć ducha - szkoda, że akurat teraz, gdy pojawiła się duża szansa na kolejną wygraną i poprawienie dorobku punktowego. Była to nasza pierwsza awaria z Wieśkiem, a na Rajdzie Karkonoskim miną 3 lata naszej współpracy. Patrząc więc na statystyki wypada mieć nadzieję, że przed nami rozpoczynają się kolejne 3 lata owocnych i stopniowo coraz lepszych startów. O rajdzie chciałoby się jak najszybciej zapomnieć, jednak będzie to trudne, gdyż takich dojazdówek nie pamiętam nawet z etapów Rajdowych Mistrzostw Świata ;) Na pocieszenie dla moich lokalnych kibiców z Jastrzębia i okolic powiem, że w takim obrocie spraw będziemy zmuszeni wystartować w kończącym sezon niemal domowym Rajdzie Cieszyńskiej Barbórki. Jednak do kibicowania zapraszamy już za 3 tygodnie na kolejną eliminację RPP.

Start w 10. Rajdzie Mazowieckim był możliwy dzięki: PLATINUM Orlen Oil, AQUER, ELEKTRO PROCES, Lock-Tel, AUTO-HAL, FIVESTAR, PLASTBUD, NOWAK - firma pogrzebowa, Espace Autos Bernay, AIR-TECH-BUD, Kolor Plus Studio, MARPEX. Patronat medialny: Bochnianin.pl, RajdowyPuchar.pl.


Grupa N dla Kurdysia i Kasiny.

Sławomir Kurdyś z Michałem Kasiną zwyciężyli rywalizację w grupie N podczas 10. Rajdu Mazowieckiego. Po odpadnięciu najgroźniejszych konkurentów zawodnicy kontrolowali sytuację osiągając metę na 11 miejscu w klasyfikacji generalnej rajdu.

Sławomir Kurdyś: - Rajd Mazowiecki okazał się dużym wyzwaniem, bo oprócz spodziewanych długich prostych i wysokich prędkości musieliśmy pokonać odcinki z dużą ilością szybkich nierównych zakrętów i podbić. Auto spisywało się świetnie, choć po awarii sondy lambda pierwszą pętlę jechaliśmy w trybie awaryjnym. Cieszy natomiast fakt, że zawieszenie pracuje już całkiem nieźle i widać, że zmierzamy w dobrym kierunku. Jeżeli chodzi o moją jazdę to nadal nie jestem z niej zadowolony. Ciągle brakuje pewności, szczególnie na szybkich partiach i hamowaniach, chociaż OS3 i OS4 były namiastką dobrego tempa. Niestety ostatnie odcinki to zły dobór opon, przez co musieliśmy odpuścić, tym bardziej że po OS4 mieliśmy sporą przewagę w grupie. Szkoda, że pozostałe Bocheńskie załogi nie ukończyły zawodów, ale liczę, że na Karkonoskim sytuacja wróci do normy i w komplecie zameldujemy się w pierwszej dziesiątce. Dziękujemy głównemu sponsorowi firmie AIR-TECH-BUD za możliwość startu, a także firmom AQUER, Kolor Plus Studio, Lock-Tel. Patronat medialny: Bochnianin.pl, RajdowyPuchar.pl.

Michał Kasina: - Chociaż na metę rajdu wjechaliśmy jako pierwsza załoga w grupie N i
klasie 8 to pozostaje pewien niedosyt. Najpierw mieliśmy problemy ze złapaniem odpowiedniego tempa, potem niewiele brakło do spóźnienia się na piąty odcinek, aż wreszcie nie trafiliśmy do końca z doborem opon na ostatni oes w Kozienicach. Mogło być lepiej, ale należy cieszyć się z tego co jest. Najważniejsze dla nas jest 15 punktów w grupie, co pozwoliło nam awansować na liderów w klasyfikacji N-ki. Sam rajd wbrew pozorom był dosyć wymagający. Oprócz bardzo szybkich partii pokonywaliśmy masę podbić i trochę technicznych zakrętów. Szkoda, że konkurencja się wykruszyła bo mogła być całkiem ciekawa rywalizacja. Auto było świetnie przygotowane i nie sprawiało żadnych kłopotów. Również na BK2 przeszło wszystkie kontrole pozytywnie. Nie pozostaje nam teraz nic innego jak tylko przygotować się na następną rundę RPP, czyli Rajd Karkonoski, który odbędzie się za niecałe 3 tygodnie! Do zobaczenia na oesach!



Niegościnne Kozienice.

Załoga Hondy Civic Type R: Janusz Knopt i Łukasz Jastrzębski pomimo świetnej jazdy musiała skapitulować na piątym odcinku specjalnym Rajdu Mazowieckiego z powodu awarii półosi. Na pocieszenie pozostała satysfakcja z wygrania odcinka specjalnego oraz znalezienia odpowiednich ustawień zawieszenia.

Janusz Knopt: - Mazowiecki rozpoczynaliśmy z mieszanymi nastrojami. Przed rajdem zdecydowaliśmy się na przegląd zawieszenia, które otrzymaliśmy z nastawami jak na szuter, wiec cała nasza praca z poprzedniego rajdu musiała zostać wykonana od nowa. Pierwszy odcinek to jazda na bazowych ustawieniach, na których auto prowadziło się jak seryjne. Przed kolejną próbą ingerencja zaowocowała poprawą czasu, podobnie jak na odcinku nr 3. Wyjeżdżając na drugą pętlę czuliśmy się pewnie z nowym setupem i bardzo bojowo. Udało się wygrać os 4 odrabiając część strat, co zmotywowało nas do walki. Kolejną próbę jechaliśmy jeszcze szybciej. Niestety w połowie bańka mydlana prysła - auto przestało jechać z powodu ukręconej półosi. Wracając cieszyliśmy się, że na kolejnym rajdzie będziemy prawdopodobnie mogli walczyć od początku, ale jak to w rajdach bywa czas pokaże. Do zobaczenia na Karkonoskim.

Za przygotowanie auta pragnę podziękować Ingram Garaż oraz sponsorom: Faster, Uniflex, Tahpol-trans.pl, Aquer, Drokom.pl, KolorPlusStudio, AutoSpec Jastrzębski. Patronat medialny Lipnicamurowana.pl.
Dodaj do:

(robo)

2012-05-17 08:32:00Mówią po Mazowieckim: Ingram, Kurdyś, Knopt2012-05-16 16:30:00Mówią po Mazowieckim: Palion2012-05-16 13:19:00Pechowy występ Kubata2012-05-15 20:46:00Szeja po Mazowickim2012-05-14 21:34:00Wysoko w Mazowieckim 2012-05-14 09:24:00Gryc Racing zadowolony z występu2012-05-12 20:41:00Zwycięstwo Płachytki i Nowaczewskiego w Rajdzie Mazowieckim2012-05-12 17:41:00Płachytka i Nowaczewski umacniają się na pozycji lidera2012-05-12 12:29:00Płachytka/Nowaczewski liderami Rajdu Mazowieckiego2012-05-11 23:56:00Będzie bardzo szybko2012-05-11 16:56:00Szeja/Szeja przed 10. Rajdem Mazowieckim2012-05-09 20:14:00Jubileuszowy 20ty wspólny start2012-05-09 20:09:00Palion przed Mazowieckim2012-05-09 20:07:00Celem meta w Kozienicach2012-05-09 16:27:00Tomasz Gryc/Michał Kuśnierz treningowo w 10. Rajdzie Mazowieckim2012-05-08 20:08:00Gotowi do dalszej rywalizacji 2012-05-07 18:42:0065 zgłoszeń na Rajd Mazowiecki - z Kubatem, Kucharem i Stecem2012-05-07 13:23:00Ogryzek: Będzie nam ciężko2012-05-05 12:21:00Rally Fun Park podczas Rajdu Mazowieckiego2012-05-01 16:31:00Kolejne atrakcje podczas Rajdu Mazowieckiego2012-04-27 16:46:00On-boardy z tras Rajdu Mazowieckiego2012-04-26 18:26:00Zaproszenie na Mazowiecki2012-04-12 16:27:00Rajd Mazowiecki już za miesiąc
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies