Rajdy|FormuÅ‚a 1|GSMP|WyÅ›cigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2016-05-20 15:55
Przygotowania do Wyścigu w Limanowej idą pełną parą!
Wczoraj w Limanowej, w nowym Hotelu Limanova, odbyła się konferencja prasowa prezentująca aktualny stan przygotowań do 8 edycji Wyścigu Górskiego Limanowa – Przełęcz pod Ostrą, który odbędzie się w dniach 9-10 lipca i będzie stanowić 7 rundę wyścigu o najwyższej europejskiej randze w cyklu FIA EHC oraz 7 i 8 rundę Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Organizatorem spotkania był Auto Moto Klub Limanowa, wśród zaproszonych gości byli przedstawiciele regionalnych władz samorządowych, policji oraz dziennikarze.

Wyścig na trasie z miejscowości Stara Wieś do szczytu Przełęcz pod Ostrą o długości 5493 metrów i różnicy wzniesień 302 metrów będzie przeprowadzony po raz ósmy. Jest to najdłuższa trasa wyścigu w Polsce. Pierwotnie długość trasy na Przełęcz pod Ostrą wynosiła aż 6031 metrów. Pierwsza edycja, stanowiąca rundę GSMP, zorganizowana została w październiku 2009 roku i przeszła do historii wyścigów w Polsce jako jedyna runda zimowa. Dzień przed wyścigiem pogoda spłatała organizatorom figla i po dość obfitych opadach śniegu przeprowadzenie wyścigu stanęło pod znakiem zapytania. Jednak służby drogowe stanęły na wysokości zadania i przez noc uporały się z problemem, pługi odgarnęły śnieg a polewaczki polały trasę solą. W 2011 roku impreza zadebiutowała jako runda Pucharu strefy centralnej Europy FIA CEZ. Rok później, oprócz cyklu GSMP i FIA CEZ, w porozumieniu ze Słowakami weszła również w cykl Mistrzostw Słowacji, na starcie stanęło wówczas aż 117 zawodników! Po bardzo dobrych opiniach obserwatorów rodzimej federacji i przedstawicieli FIA wyścig w Limanowej w 2013 roku awansował do międzynarodowych zawodów FIA International Hill Challange oraz pucharu FIA European Hill Climb Cup. Jednak ambicje organizatora sięgały wyżej i ówczesna edycja zgłoszona została jako kandydat do Mistrzostw Europy FIA. Dzięki ciężkiej pracy, zaangażowaniu i wytrwałości członków limanowskiego klubu oraz przy nieocenionym wsparciu władz lokalnych w 2014 roku, obok rundy w ramach GSMP i MSR (Mistrzostwa Słowacji), udało się w Limanowej zorganizować zawody w najwyższej możliwej randze – wyścig pojawił się w kalendarzu prestiżowych zawodów stanowiących cykl FIA European Hill Climb Championship. Po raz pierwszy w historii motosportu polski wyścig wszedł w ekskluzywne europejskie grono słynnych wyścigów. Stanowił również rundę GSMP oraz MSR. Na wniosek obserwatora i ze względów bezpieczeństwa zawodników trasa wyścigu została skrócona do 5493 metrów. W tym roku po raz trzeci wyścig w Limanowej rozegrany zostanie w ramach prestiżowego cyklu FIA European Hill Climb oraz GSMP.

Jerzy Budacz - Prezes Auto Moto Klubu Limanowa: Osiem lat temu klub poczynił starania aby reaktywować wyścig. Dzięki pomocy Starosty Limanowskiego udało się go uruchomić i trwa do dzisiaj. Pierwszy wyścig rozpoczął się w śniegu, rano jeździły pługi i solanki aby doprowadzić trasę do stanu umożliwiającego przeprowadzenie zawodów. Przez pierwsze cztery lata wyścig był rundą GSMP, później Pucharu Europy, który był wstępem do Mistrzostw Europy. Nasz klub jest jedynym w Polsce, który organizuje wyścigi o tej randze. Przez kilka lat prowadziliśmy ten wyścig wspólnie ze Słowakami, ale od zeszłego roku sprawy organizacyjne nie pozwoliły tego kontynuować. Wyścig przygotowywany jest bardzo profesjonalnie przez Mirka Kaję. Podziękowania należą się szczególnie Starostwu Powiatowemu w Limanowej, Urzędowi Miasta Limanowa jak również Urzędowi Gminy Limanowa i Słopnice. Mamy sporo partnerów, którzy wspierają tę imprezę nie tylko finansowo. Liczymy zatem, że wyścig będzie doskonale zorganizowany. Dużą wagę przykładamy w tym roku do promocji wyścigu, co dotychczas nieco u nas kulało. Warto nadmienić, że zawody cieszą się dużą popularnością wśród zawodników i kibiców, których frekwencja rokrocznie i sięga ok 15-20 tysięcy! W przyszłym roku przymierzamy się do próby zorganizowania dodatkowo pucharu samochodów historycznych. Mamy już wstępne uzgodnienia z zarządem głównym. Przedstawiciel FIA będzie oceniał w tym roku nasze możliwości i nie ukrywam, że liczymy na pozytywną ocenę.

Bogdan Pałka – Dyrektor Wyścigu: Przygotowanie trasy to ciężka praca wielu osób i dzięki niej mamy najbezpieczniejszą trasę w Polsce i jedną z najbezpieczniejszych wśród wszystkich europejskich zawodów. Dwa lata temu, gdy okazało się że zawodnicy osiągali na mecie prędkości dochodzące do 260 km/h, postanowiliśmy ją nieco skrócić. Liczba zawodników w zawodach tej rangi zwykle nie przekracza setki. Wiemy, że na starcie w Starej Wsi pojawią się europejscy zawodnicy, którzy już u nas gościli, bo po prostu im się tutaj podoba. Powiat limanowski od siedmiu lat nieprzerwanie modernizuje trasę tak aby spełniała wszelkie wymogi zawodów w Europie. Trasa jest bezpieczna i lubiana przez zawodników. Posiada obecnie 7250 metrów barier zabezpieczenia. Na trzech odcinkach dołożonych zostanie dodatkowo 168 metrów barier energochłonnych. Proszę pamiętać, że przekłada się to również na bezpieczeństwo przez 360 dni w roku dla wszystkich uczestników w ruchu drogowym. Po zimie sporo barier wymaga poprawy i wymiany. Na czas wyścigu będą zamontowane również dodatkowe bariery chroniące zawodników startujących w autach jednomiejscowych (bolidach). Wprowadzone zabezpieczenia przez ostanie lata to koszt ok 1 miliona złotych dla Powiatu. Wielkie podziękowania należą się Pani Justynie Tokarczyk z Powiatu Limanowa, która koordynuje wieloma pracami.

Zapraszamy 8, 9 i 10 lipca do limanowej, tradycyjnie w piątek odbędzie się odbiór administracyjny i badanie kontrolne pojazdów. Na razie za wcześniej aby mówić o składzie listy zgłoszeń. 29 czerwca zamykamy listę zgłoszeń a 4 lipca zostanie ona opublikowana.

W Limanowej spodziewamy się Przedstawiciela z ramienia FIA Davida Grace, którego gościliśmy już dwa lata temu, wówczas ocenił organizację wyścigu bardzo dobrze. Naturalnie jego uwagi zostały uwzględnione.

Pracujemy również nad atrakcjami dla kibiców. Będzie kadra skoczków narciarskich, będzie Maciej Kot oraz kierowca rajdowy Michał Kościuszko. Będzie wiele konkursów, będziemy rozdawać gadżety i promocyjne ulotki. Planujemy cztery duże punkty widokowe dla kibiców. Będziemy również informować o wygodnych dojazdach i parkingach, tutaj składam podziękowania na ręce Wójta Gminy Limanowa. Dla kibiców przygotowanych zostanie 6 parkingów, z których łatwo będzie dotrzeć w okolice startu, dolnego Parku Maszyn w Starej Wsi, oraz prawego nawrotu w ¾ trasy. W limanowej powstają również nowe hotele, to dobra wiadomość dla zawodników, bo wcześniej dochodziły do nas informacje, że na 3 – 4 miesiące przed startem były trudności z rezerwacją noclegu. Wielu zawodników i kibiców nocuje w Słopnicy i Kamienicy. Więcej szczegółów przekażemy Państwu na 30 dni przed zawodami, które będzie można znaleźć na oficjalnej stronie wyścigu.

Jan Puchała – Starosta Limanowski – Większość ciężaru organizacyjnego i finansowego spada na Starostwo limanowskie, Gminę Limanowa i Słopnice. Wyścig w Limanowej posiada wysoką rangę mistrzostw i nie udałoby się tego wszystkiego zorganizować bez wspólnego działania. Do tej pory nie udało nam się uzyskać większego wsparcia ze strony PZM, Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, czy Ministerstwa Sportu i Turystyki. Chcieliśmy chociażby postawić trybuny dla kibiców, ale niestety nasz budżet nie jest na to gotowy. Potrzebujemy dodatkowej infrastruktury abyśmy mogli być w pełni dumni z tego przedsięwzięcia. Proszę pamiętać, że Wyścig Górski Limanowa – Przełęcz pod Ostrą jest jedną z trzech imprez samochodowych w Polsce, obok PZM Rajdu Polski (WRC) i Baja Poland, o najwyższej randze. To doskonała promocja dla regionu i możliwości dalszego rozwoju.

Radek Ćwięczek – kierowca wyścigowy: Widać ogromną różnicę jak przyjeżdżamy tutaj na zawody. Tylko tutaj jest taka oprawa, start, meta i liczba kibiców, a co najważniejsze tylko tutaj jest tak bezpiecznie. Trasa jest znakomita choć o specyficznym asfalcie, który jest śliski zarówno jak poleje jak i przy wysokich temperaturach. Należą się słowa uznania dla klubu i władz lokalnych – nie mamy żadnych uwag. Tak jak wspomniałem, trasa jest śliska ale taka jest i trzeba się do tego przystosować. Mamy trening i wiemy po czym jeździmy. Ja tu przyjeżdżam z przyjemnością i wielu moich kolegów również. Czuje się tutaj, że są to Mistrzostwa Europy!

Mariusz Süss – rzecznik prasowy – Przewidujemy relację na żywo z zawodów, będzie to przekaz w jakości internetowej. Postawiony będzie również telebim zlokalizowany w okolicy PO 23. Planujemy także dziesięciominutowe relacje w TVP Sport. Mamy wsparcie medialne w postaci RMF FM i TVP 3.

Zawody w Limanowej odbędą się w terminie 8 – 10 lipca – zapraszamy!

Zapraszamy na fotorelacjÄ™ z konferencji.
Dodaj do:

(robo)

2016-07-14 03:24:00Mówią po Limanowej2016-07-06 17:48:00Bogata lista zgłoszeń FIA EHC Limanowa2016-05-20 15:55:00Przygotowania do Wyścigu w Limanowej idą pełną parą!
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    WiÄ™cej informacji 



    Logowanie
    Login:
    HasÅ‚o: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl sÄ… wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    WiÄ™cej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje siÄ™ w Polityce PrywatnoÅ›ci.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies