| Współpraca Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas: redakcja[malpa]toprally.pl. |
| |
Tele-Fonika Kable rozpoczyna biznes w Formule 1 | Szybkość i niesamowite emocje. Najnowocześniejsze rozwiązania w konstrukcji silników i rozbudowane systemy bezpieczeństwa z tym wszystkim kojarzy nam się Formuła 1. Najbardziej prestiżowe z rozgrywanych wyścigów samochodowych. Swój udział ma w nich Tele – Fonika Kable SA. Polski producent wraz ze swoimi kontrahentami opracował do zastosowań w bolidach Formuły 1 system okablowania wykonany z super giętkiego przewodu z żyły aluminiowej izolowanej wysokogatunkową mieszanką gumową, odporną na rozdzierania i rozprzestrzenianie płomienia oraz promieniowanie UV i działanie oleju.
- To dopiero początek naszej przygody z Formułą 1. W przyszłości planujemy dalsze prace wdrożeniowe związane z opracowywanie specjalistycznych kabli i przewodów do takich właśnie zastosowań. Wiemy, że podobne rozwiązania nie ograniczają się tylko do bolidów. Rynek jest dużo większy i jego atrakcyjność związana z lotnictwem czy choćby nowoczesnymi rozwiązaniami w szybkim transporcie kolejowym będzie rosła z roku na rok – uważa Ryszard Pilch, prezes zarządu spółki Tele – Fonika Kable SA. – Dlatego chcemy mieć swoje miejsce w rozwoju innowacyjnych technologii. To dobra inwestycja - zdecydowanie zapewnia prezes Ryszard Pilch. – Produkt powstał dzięki zaangażowaniu, pasji i wiedzy technologów z naszej krakowskiej fabryki. Natomiast potem przewód 07RN-F 300 AL wdrażali już niemieccy eksperci ze Spółki TELE-FONIKA Kable Central Europe GmbH.
Serce układu
Przewody 07RN-F 300 AL., umożliwiają prawidłowe funkcjonowanie systemu Energy Recovery System ( ERS – H i ERS – K) Sysem ERS-H, nazywany często również MGU-H (Motor Generation Unit - Heat), działa zasadniczo, jako dynamo do roweru. Ruch obrotowy przekształcany jest w energię elektryczną przekazywaną bezpośrednio do ERS-K . System ERS-K przekształca następnie energię elektryczna w energię kinetyczną i oddaje ją bezpośrednio na wał napędowy.
Do wszystkich tych procesów przemiany energii w strefie hamulców oraz turbosprężarki Formuła 1 poszukiwała giętkich przewodów o małej wadze, zapewniających odpowiednie połączenia z baterią.
- Cały system to przewody wraz z osprzętem przyłączeniowym, wyposażonym w specjalne wtyczki i konektory oraz narzędzia montażowe dostosowane pod kątem niezawodności działania do wymagań elektrotechnicznych, które spełniają super giętkie przewody aluminiowe. W efekcie cały system umożliwiają kierowcy korzystanie z systemu przetwarzania energii nazywanego Energy Recovery System – wyjaśnia R.Pilch (robo) | 2020-01-01 12:42:00ORLEN tytularnym sponsorem Alfa Romeo Racing2019-09-19 14:54:00PKN ORLEN wspiera Kubicą i zostaje w Formule 12019-05-24 15:19:00Monako – uliczny tor z długą historią2019-02-12 15:11:00Renault F1 Team zdecydowany utrzymać duże tempo w 20192019-02-01 09:35:00Bolid teamu Williams dostępny dla kibiców w PKN ORLEN2017-06-07 19:17:00Robert Kubica na torze Formuły 1 w Walencji2017-05-10 12:59:00Renault – 40 lat w Formule 12015-02-02 10:38:00Prezentacja nowego bolidu Infiniti Red Bull Racing- RB112014-06-16 12:42:00Michael Schumacher nie jest już w śpiączce |
| | Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021 | |
|
| |