Czas na kolejne szutrowe wyzwanie dla stajni Inter-JAR! | Zbliżający się termin Rajdu Orlen zwiastuje, że sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski dobiega powoli końca. Po mazowieckiej rundzie RSMP zawodników czeka już tylko walka na asfaltach w okolicach Kłodzka podczas Rajdu Dolnośląskiego. Finisz sezonu mistrzostw Polski nie oznacza jednak końca zmagań załóg z Rajdowego Pucharu Polski. Wręcz przeciwnie, pucharowiczów czekają bowiem jeszcze trzy rajdy, w tym Rajd Dolnośląski, będący podwójną rundą RPP.
Zawodnicy rywalizujący w Rajdowym Pucharze Polski otrzymali także szansę pojawienia się na oesach Rajdu Orlen, przedostatniej rundy RSMP. Wszystko za sprawą utworzenia przez organizatora klasy Orlen Gość, przeznaczonej dla zawodników z licencją krajową. Wyjadą oni na szutry wokół Płocka razem z zawodnikami Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski i zaliczą pierwszą pętlę oesów podczas obu dni zawodów. Wśród pucharowiczów wystąpią między innymi Przemysław Żabka i Norbert Kacprzak, sponsorowani przez Schomburg Polska Sp.z o.o., Inter-truck oraz firmę Transport-spedycja LIPIŃSKI. To dla nich bielska stajnia Inter-JAR przygotowała Peugeota 206 RC.
Na Rajd Orlen Inter-JAR podstawi załodze Żabka/Kacprzak N-grupowego Peugeota 206 RC w szutrowej specyfikacji. Szybka przebudowa auta to nie pierwsze tegoroczne wyzwanie dla mechaników bielskiego zespołu. W tym sezonie czeka ich bowiem jeszcze sporo pracy, gdyż podczas kolejnych rund Rajdowego Pucharu Polski Inter-JAR ponownie wystawi rajdówki dla Pawła Hankiewicza, Wojciecha Chuchały, Michała Bolka i Wojciecha Dudka. Poza startami w RPP zespół czeka także udział w niemieckim Rajdzie Lausitz, będącym rundą Pucharu Łużyc.
Tak bogaty program startów nie byłby możliwy bez wsparcia sponsorów, którym cały team, z Jarosławem Dąbrowskim na czele, dziękuje za zaangażowanie. Zawodników oraz zespół Inter-JAR wspierają firmy: Inter-JAR Hurtownia BHP, MolySlip, Ulter, Emal-Cer, Darpin oraz Peugeot Magurka. Naszym sponsorom dziękujemy za zaufanie, a kibiców zachęcamy do dopingowania nas na oesach Rajdu Orlen, a także kolejnych rund Rajdowego Pucharu Polski. Zapraszamy również na naszą stronę internetową: www.inter-jar.pl
Dla Przemysława Żabki Rajd Orlen będzie debiutem w imprezie tak wysokiej rangi, więc tym większe znaczenie będzie miało doświadczenie pilota, Norberta Kacprzaka, który ma już na swoim koncie starty w Pucharze PZM. Przemek i Norbert zaliczyli już co prawda występy w poprzednich edycjach Rajdu Orlen, jadąc jednak jako popularna „zerówka”. Kierowca z Płocka prowadził wówczas 300-konną Subaru Imprezę, którą wcześniej z sukcesami startował w rajdach amatorskich.
Przemysław Żabka: To już trzecia edycja Rajdu Orlen, podczas której wspólnie z Norbertem Kacprzakiem wjedziemy na rampę startową na płockim Starym Rynku. Do tej pory mieliśmy możliwość pojawiania sie na szutrowych odcinkach Orlenu w Subaru Imprezie jako "zerówka". Tym razem pojedziemy Peugeotem 206 RC, przygotowanym przez stajnię Inter-JAR z Bielska-Białej. Będzie to dla mnie debiutancki start w gronie kierowców z RSMP. Jestem przekonany, że wspólnie z Norbertem jesteśmy dobrze przygotowani to tego rajdu. Obaj mamy nadzieję na doskonałą zabawę, sportową walkę i fantastyczne widowisko dla wszystkich kibiców rajdowych. Nasz start jest możliwy dzięki naszym wspaniałym sponsorom: firmie Schomburg Polska Sp.zo.o., Inter-truck oraz Transport-spedycja Lipiński, którym chcielibyśmy z tego miejsca bardzo podziękować!
Jarosław Dąbrowski: Po emocjach na Rajdzie Rzeszowskim (1 miejsce w grupie N, klasie N3 i 3 w generalce Wojtka Chuchały i Damiana Sytego oraz 3 miejsce w klasie Pawła Hankiewicza i Agnieszki Wierzchowskiej) i Rajdzie Kormoran (zwycięstwo Pawła Hankiewicza i Agnieszki Wierzchowskiej) czas na kolejną rundę szutrową, czyli Rajd Orlen. Tym razem przygotowaliśmy egzemplarz Peugeota 206 RC dla załogi Przemek Żabka/Norbert Kacprzak. Serdecznie ich witamy w gronie naszych załóg. Załoga ta wystartuje w klasie Gość i będzie to ich debiut w rajdowym świecie.
Załoga zdecydowała się na pierwsze "szlify" właśnie na tym rajdzie. Aby im w tym pomóc, zbudowaliśmy w ostatnich tygodniach "świeże" autko, czyli Peugeota 206 RC w specyfikacji Top N. Tym samochodem będą się starać pokazać jak z najlepszej strony na lubianych przez siebie trasach. Przemek do tej pory startował Subaru Imprezą, ale regulamin RPP nie dopuszcza tych samochodów do walki w pucharze, a chłopaki chcą spróbować swoich sił w tych imprezach w przyszłym sezonie. Ale kto wie, może nawet jeszcze w tym roku będzie nam dane zobaczyć ich na oesach RPP. Życzymy udanej zabawy i trzymamy mocno kciuki za ich debiut!
(Wojciech Fuk) |