| Współpraca Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas: redakcja[malpa]toprally.pl. |
| |
Fantastyczne zwycięstwo dla Inter Europol Competition na torze Monza! | Załoga prototypu Ligier z numerem 13 w składzie Charles Crews / Nicolas Pinot / Guilherme Oliveira odniosła przekonujące zwycięstwo w klasie LMP3 w trzeciej rundzie European Le Mans Series na torze Monza, zapewniając pierwszą w tym sezonie wygraną zespołowi Inter Europol Competition.
Charles pojechał na pierwszej zmianie i szybko awansował na pozycję lidera klasy LMP3. Spędził w kokpicie pierwsze dwie godziny czterogodzinnego wyścigu, prowadząc nawet przez pewien czas w klasyfikacji generalnej, gdy załogi LMP2 wcześniej zjechały do boksów.
Nico przejął samochód na 63 okrążeniu i utrzymywał bardzo szybkie tempo na mocno już zużytych oponach. Chwilami prowadził w klasyfikacji, w zależności od sekwencji postojów w boksach, ale cały czas był w ścisłej czołówce.
Guilherme pojechał na ostatniej zmianie. Na nowych oponach szybko zmniejszył 20-sekundową stratę do lidera i objął prowadzenie na sześć minut przed zakończeniem wyścigu. Portugalczyk zanotował świetny występ, pomimo dużej presji, aby jak najszybciej odzyskać pozycję lidera na wypadek, gdyby w końcówce doszło do incydentu i neutralizacji.
Ostatecznie, po 4 godzinach wyścigu Guilherme zameldował się na mecie jako zwycięzca z przewagą prawie 10 sekund nad najbliższym rywalem. W ten sposób zdobył dla siebie i dwóch kolegów oraz zespołu 25 cennych punktów.
Niestety, drugi prototyp klasy LMP3 z numerem 14, prowadzony przez Jamesa Daysona odpadł z rywalizacji już w pierwszej godzinie. Zajmował dziewiąte miejsce, gdy samochód przed nim zahamował zbyt wcześnie przed pierwszym zakrętem, zmuszając Kanadyjczyka do zablokowania kół Ligiera. Aby uniknąć kolizji, uderzył w barierę i mocno uszkodził samochód.
Prototyp klasy LMP2 z numerem 43 załogi David Heinemeier Hansson / Fabio Scherer / Pietro Fittipaldi ukończył wyścig na 11. pozycji, po wcześniejszym świetnym występie w sesji kwalifikacyjnej. Startujący z trzeciego miejsca David został uderzony z tyłu i popchnął samochód jadący przed nim. Oreca pokonała cały wyścig z uszkodzonym nosem, a David, następnie Fabio i wreszcie Pietro nie byli w stanie wskutek tego rozwinąć maksymalnej prędkości, chociaż samochód był bardzo konkurencyjny.
Zespół pozostaje na włoskim torze do kolejnego weekendu, by w najbliższą niedzielę wziąć udział w czwartej rundzie Mistrzostw Świata Endurance FIA.
Charles Crews #13: - To dla mnie wyjątkowe, bo pierwsze zwycięstwo w karierze! Wspaniale jest stanąć na podium! Wiedzieliśmy, że mamy dobre tempo, więc nie musieliśmy robić niczego nadzwyczajnego. Nasz inżynier Juan wymyślił dla nas doskonałą strategię, a w czasie wyścigu podejmował właściwe decyzje. Moi koledzy Nico i Guilherme spisali się perfekcyjnie. Wygrana w wyścigu to wspaniałe uczucie!
Nicolas Pinot #13: - Dobrze rozegraliśmy ten wyścig. Udało nam się zrealizować strategię, pomimo licznych incydentów w początkowej fazie. Charles jechał bardzo czysto i wykonał niesamowitą pracę. Guilherme po prostu frunął w końcówce, gdy było bardzo ciasno w klasyfikacji na ostatnich okrążeniach. Zwycięstwo jest efektem nauki z poprzednich dwóch wyścigów. Wszyscy jesteśmy bardzo szczęśliwi, a zespół wykonał niesamowitą pracę.
Guilherme Oliveira #13: - Przede wszystkim muszę podziękować Nico za jego mega jazdę na używanych oponach i Charlesowi za jego dwugodzinny przejazd. Ja zrobiłem potem to, co do mnie należało – dojechałem do mety. Mieliśmy dobrą strategię; zrobiliśmy wszystko tak, jak trzeba i zasłużyliśmy na to zwycięstwo!
Pietro Fittipaldi #43: - Frustrujące zakończenie, szczególnie po dobrej sesji kwalifikacyjnej. Na początku wyścigu mieliśmy kontakt z innym samochodem. To nie była wina Davida, ponieważ został popchnięty z tyłu i uderzył inny samochód jadący przed nim, a w naszym prototypie uszkodzeniu uległ nos. Nie sądzę też, że zasłużyliśmy na karę za naruszenie przepisów podczas jazdy za samochodem bezpieczeństwa. Mieliśmy dobrą strategię i była szansa na dobry wynik na mecie, nawet pomimo braku szybkości na prostej wskutek uszkodzenia. To frustrujące, ponieważ mieliśmy najlepsze kwalifikacje w historii startów w LMP2 i byliśmy podekscytowani perspektywą miejsca na podium na Monzy.
Fabio Scherer #43: - To był dla mnie trudny wyścig. Miałem odrobić część wcześniej poniesionych strat, dlatego zmieniliśmy tylko dwie opony, ale głównym problemem było uszkodzenie splittera i z upływem czasu było coraz gorzej, w przeciwnym razie myślę, że samochód byłby całkiem niezły. Zapłaciliśmy cenę za wymianę tylko dwóch opon, ale to mogło się udać. Niestety, otrzymaliśmy karę drive-through, która odebrała nam szanse na dobry wynik.
James Dayson #14: - Samochód przede mną zahamował co najmniej 50 metrów za wcześnie przed pierwszym zakrętem. W rezultacie zablokowałem tylne koła, a mój samochód obrócił się i uderzył w barierę. Chyba lepiej byłoby, gdybym uderzył w rywala. Cały przód samochodu jest poważnie uszkodzony. Mam szczęście, że tylko naciągnąłem nadgarstek i piętę, bo uderzenie było naprawdę mocne. (robo) | 2017-06-08 13:32:00Toyota zawalczy o zwycięstwo w Le Mans2017-02-20 10:38:00Le Mans – więcej zespołów z oponami Dunlopa2016-06-14 10:10:00Toyota TS050 zadebiutuje w wyścigu Le Mans2016-05-16 09:50:00Brad Pitt da sygnał do startu na 24-godzinnym wyścigu w Le Mans2016-03-14 10:54:00100 dni do Le Mans - Alex Wurz honorowym Marszałkiem wyścigu2015-10-20 15:33:00Greaves Motorsport mistrzem Europejskiej Serii Le Mans 20152015-02-06 17:59:00Eurosport Events oficjalnym promotorem serii FIM Endurance World Championship2014-10-21 10:48:00Signatech Alpine zwycięzcą Europejskiej Serii Le Mans 20142014-10-16 14:42:00Michał Broniszewski przed nowym wyzwaniem |
| | Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021 | |
|
| |