Rajdy|FormuÅ‚a 1|GSMP|WyÅ›cigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2016-06-14 10:10
Toyota TS050 zadebiutuje w wyścigu Le Mans
W najbliższy weekend na fanów szybkich samochodów czeka wielkie święto – 24-godzinny wyścig Le Mans. To jedna z największych i najstarszych imprez w świecie motorsportu. W tym roku na torze Circuit de la Sarthe zadebiutuje nowy bolid Toyoty – TS050 Hybrid.

Zaprojektowany od nowa napęd hybrydowy TS050 Hybrid składa się z 2,4-litrowego silnika benzynowego twin-turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, wspomaganego przez dwa silniki elektryczne na przedniej i tylnej osi. Oba silniki elektryczne wykorzystują energię gromadzoną w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 8 MJ podczas hamowania rekuperacyjnego, kiedy pełnią one funkcję generatorów. Zgodnie z przepisami FIA nowy napęd zużywa o 10% mniej paliwa niż poprzednik.

W poprzednich hybrydowych prototypach LMP1 – TS030 Hybrid i TS040 Hybrid – Toyota stosowała napęd z silnikiem wolnossącym, tak samo jak w swoich komercyjnych hybrydach. Wprowadzenie nowego silnika twin-turbo oraz zwiększenie pojemności akumulatorów do 8 MJ pozwoliło wydobyć maksimum możliwości napędu hybrydowego w ramach obowiązujących przepisów FIA. Turbosprężarka powoduje, że silnik pracuje wydajniej przy rozrzedzonym powietrzu, czyli na większych wysokościach i podczas upałów. Dzięki temu TS050 Hybrid wykorzystuje w pełni swój potencjał bez względu na warunki panujące na torze.

Nowością są także tranzystory z węglika krzemu w sterowniku mocy, którymi zastąpiono tradycyjne tranzystory krzemowe. Zastosowanie ich umożliwiło znaczne zmniejszenie strat mocy, a jednocześnie zmniejszenie wymiarów i masy układu, co poprawiło dynamikę pojazdu i ograniczyło zużycie paliwa.

TS050 Hybrid został pokazany po raz pierwszy podczas oficjalnych testów FIA WEC na torze Paul Ricard w marcu tego roku. W czasie konferencji prasowej na pytania dziennikarzy odpowiadali kierowcy zespołu Toyota GAZOO Racing oraz managerowie, m.in. Hisatake Murata, szef projektu hybrydowych samochodów wyścigowych Toyota Motor Corporation, i Pascal Vasselon, dyrektor techniczny Toyota Motorsport GmbH. Dwa bolidy zespołu Toyota GAZOO Racing zadebiutowały w 6-godzinnym wyścigu Silverstone, w którym Stéphane Sarrazin, Mike Conway, Kamui Kobayashi zajęli 2. miejsce.
Dodaj do:

(robo)
Wyścigi / Le Mans /
2022-07-03 23:44:00Fantastyczne zwycięstwo dla Inter Europol Competition na torze Monza!2017-06-08 13:32:00Toyota zawalczy o zwycięstwo w Le Mans2017-02-20 10:38:00Le Mans – więcej zespołów z oponami Dunlopa2016-05-16 09:50:00Brad Pitt da sygnał do startu na 24-godzinnym wyścigu w Le Mans2016-03-14 10:54:00100 dni do Le Mans - Alex Wurz honorowym Marszałkiem wyścigu2015-10-20 15:33:00Greaves Motorsport mistrzem Europejskiej Serii Le Mans 20152015-02-06 17:59:00Eurosport Events oficjalnym promotorem serii FIM Endurance World Championship2014-10-21 10:48:00Signatech Alpine zwycięzcą Europejskiej Serii Le Mans 20142014-10-16 14:42:00Michał Broniszewski przed nowym wyzwaniem
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    WiÄ™cej informacji 



    Logowanie
    Login:
    HasÅ‚o: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl sÄ… wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    WiÄ™cej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje siÄ™ w Polityce PrywatnoÅ›ci.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies