| Współpraca Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas: redakcja[malpa]toprally.pl. |
| |
Kluza Wicemistrzem Polski | Pierwszy dzień rywalizacji w Magurskim Parku Narodowym podczas 15 rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski okazał się szczęśliwy dla Waldemara Kluzy, który mógł cieszyć się z wygranej, dopiero podczas drugiego podjazdu wyścigowego, zostawiając za sobą Dubaia i Andrzeja Szepieńca. Kluza tym samym przypieczętował zdobycie w tym roku tytułu Wicemistrza Polski.
Drugi w klasyfikacji generalnej 15 rundy Dubai, drugim miejscem zapewnił sobie na jedną rundę przed końcem rywalizacji GSMP 2014, tytuł Mistrza Polski, w swoim debiutanckim sezonie startów w wyścigach górskich.
Debiut nowej trasy w kalendarzu GSMP rozpoczął się od podjazdu zapoznawczego, który przerywany był dwukrotnie. Po raz pierwszy podjazd wstrzymany został po wpadnięciu Rafała Szumca w stojącego na nawrocie PO18 Daniela Szarka. Kilka chwil po wznowieniu w tym samym miejscu w bandę wbił się Andrzej Szepieniec.
W trudnych warunkach pogodowych w barierę wpadł również Tomek Myszkier swoim ferrari F430 podczas pierwszego treningu, a podczas drugiego pobocze zwiedzał Przemek Ozimek w Alfie 156.
Opóźniony o godzinę start do podjazdu wyścigowego nr 1 odbywał się już na suchej nawierzchni. To właśnie w tym przejeździe, poważnie wyglądający wypadek zaliczył Wojciech Szulc swoim Lancerem Evo X grupy N, kończąc serię obrotów i rolek na dachu. Zawodnik został odwieziony do szpitala na obserwację, a jego samochód z wyrwanymi kołami trafił do serwisu.
- Postawiłem wszystko na jedną kartę i nie żałowałem Colta nic, żyłowałem obrotami co się dało, zaryzykowałem i jak widać świetny czas – mówił Waldemar Kluza.
Tuż poza pierwszą trójką sklasyfikowany został Marcin Słobodzian, który stracił do trzeciej pozycji tylko 0,677 tysięcznych. Słobodzian, podczas niedzielnych zawodów będzie musiał powalczyć o zdobycie punktów, które pozwolą mu na zdobycie tytułu drugiego Wicemistrza Polski. Piąte miejsce należało w sobotę do najlepszego kierowcy grupy samochodów historycznych Piotra Ostrowskiego, który po raz pierwszy zaprezentował nowego Lancera Evo VI.
Drugi w grupie HS tuż za Ostrowskim zameldował się Rafał Szumiec w Lancii Delta Integrale, a trzeci Jerzy Gołębiowski w Fordzie Eskorcie Cosworth.
W grupie A, zdecydowanie wygrał Krzysztof Maszczyk. Do pierwszego miejsca Rafał Serafinowicz stracił 4,559 sekundy. Na trzeciej pozycji zameldował się Szołek, zwycięzca klasy A-2000.
Najlepszym zawodnikiem grupy N okazał się Wicemistrz Polski Mateusz Gołek w Lancerze Evo. Drugi na mecie był debiutant w GSMP Dawid Dobrodziej, a trzeci kierowca seryjnej Hondy Civic Type-R Bartosz Bąk, zwycięzca klasy N-2000.
Najszybszym kierowca przednionapędowych samochodów na 3180 metrowej trasie okazał się Piotr Ruciński w Fiacie Seicento Proto, którego sklasyfikowano po dwóch podjazdach wyścigowych na 13 miejscu.
Niedzielna odsłona 1 Wyścigu Magura Małastowska rozpoczyna się o godzinie 9:00 dwoma podjazdami treningowymi 16 finałowej rundy sezonu GSMP 2014. (robo) |
2014-10-10 07:49:00Radek Ćwięczek: Fajna trasa w Gorlicach2014-10-09 11:52:00Mistrzowski 4Turbo2014-10-06 21:53:00Marcin Słobodzian drugim Wicemistrzem Polski2014-10-06 10:55:00Marcin Gładysz z tytułem drugiego Wicemistrza Polski GSMP2014-10-05 22:45:00Kluza bezkonkurencyjny na Magurze2014-10-04 20:53:00Kluza Wicemistrzem Polski2014-10-03 16:02:00Piątek w Gorlicach2014-10-02 12:11:00Radek Ćwięczek: Magura nowym wyzwaniem2014-09-30 19:32:0042 zawodników na Magurze2014-09-22 10:38:00Wielki finał na Magurze2014-09-07 19:19:00Ruszyły zgłoszenia na Magurę2014-07-30 10:49:00Magura Małastowska debiutuje w GSMP |
| | Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021 | |
|
| |