Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2012-12-05 22:35
Mówią po Barbórce: Kaczmarski, Oleksowicz, Lubiak, Butruk, Typa, Bubik
Przedstawiamy wypowiedzi zawodników po Rajdzie Barbórka 2012.


Weekend w Warszawie był prawdziwym świętem rajdowym. Podczas gali sportów motorowych 2012 w Domu Technika NOT nagrodzono najlepsze polskie teamy rajdowe. Załoga Martin Kaczmarski/ Bartłomiej Boba dwukrotnie stawała na podium.

Puchary oraz biało-czerwone szarfy odebrali mistrzowie Polski, a także najlepsi w Pucharze Polski w rajdach, rajdach terenowych, wyścigach, wyścigach górskich i rallycrossie.

Zarówno w Pucharze Polski grupy T1 jak i Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych załoga KRD TEAM Kaczmarski/ Boba zajęła trzecie miejsce!

Martin Kaczmarski – Lepszego debiutu i sezonu nie mogliśmy sobie wymarzyć, nagroda jednak należy się całemu zespołowi. Bez ludzi z pasją i zaangażowaniem, z którymi mam przyjemność pracować te marzenia mogłyby się nie spełnić. Dziękuję także partnerom KRD TEAM za wiarę w nasz potencjał i zaufanie.

Kluczowa dla mnie była także współpraca z pilotem Bartkiem Bobą. Od samego początku rozumieliśmy się praktycznie bez słów, ten sezon pokazał, że razem możemy daleko zajść. Mam nadzieję, że to zaprocentuje jeszcze lepszymi wynikami w kolejnych rajdach.
Przed nami wiele wyzwań, ponad 20 startów w kraju jak i za granicą. Kolejne dwa miesiące upłyną na treningach i doskonaleniu techniki jazdy, także pod czujnym okiem Krzysztofa Hołowczyca, pierwszy rajd już w marcu.



Diabeł tkwi w szczegółach
Duch zaciętej rywalizacji, do której niemal wszyscy specjalnie się przygotowują i jednocześnie wspaniała i serdeczna atmosfera – taka jest właśnie Warszawska Barbórka. W tegorocznym show na warszawskich oesach nie zabrakło także „eksportowej” załogi zespołu Castrol TRW MOTOINTEGRAOR, czyli Macieja Oleksowicza i Andrzeja Obrębowskiego.

Dla Oleksowicza i Obrębowskiego, którzy cały sezon spędzili na zagranicznych oesach, była to ostatnia okazja w tym sezonie, by pokazać się krajowej publiczności. Pewną niespodzianką dla licznie zgromadzonych kibiców mógł być fakt, że Maciek i Andrzej nie wsiedli tym razem do, dobrze wszystkim znanej, Fiesty S2000 w biało-czerwonych barwach zespołu wspieranego przez Castrol, TRW i MOTOINTEGRATOR. Forda, który przechodzi remont w brytyjskim M-Sporcie zastąpiło Subaru Impreza STi. Niestety już na pierwszym odcinku specjalnym wytyczonym na terenie warszawskiej Cytadeli, drobna z pozoru awaria, praktycznie wykluczyła Oleksowicza i Obrębowskiego z walki o czołowe lokaty. Odkręciła się niewielka śrubka, co spowodowało, że zmiana biegów nie była możliwa i Impreza STi została na czwartym biegu. Barbórka jest bardzo krótkim rajdem, więc tu nawet niewielki błąd czy usterka mogą przekreślić szanse na dobry rezultat.

Maciek Oleksowicz: – Na Karowej bardzo chcieliśmy pojechać dla wszystkich kibiców, którzy w ten zimny wieczór tak licznie przybyli, by oglądać ten odcinek. Wiedzieliśmy już, że nie mamy szans na walkę o miejsca, które od początku nas interesowały. Bardzo dziękujemy organizatorom, którzy sprawili nam miłą niespodziankę na koniec tego gorzkiego dla nas dnia. Osłodziło nam to rozczarowanie związane z awarią, choć po tak długiej nieobecności na krajowych trasach bardzo chcieliśmy przypomnieć się polskim fanom mocnym występem w Barbórce. Gratulujemy Tomkowi Kucharowi udanego występu i jeszcze większego wyśrubowania jego rekordu. Bardzo dziękujemy naszym partnerom i sponsorom, za to, że przez ten długi sezon na każdym kilometrze byli z nami. Fanom serdecznie dziękujemy za wsparcie i dobre słowa, które płynęły do nas z wielu stron. Mamy nadzieje, że wszyscy, bez wyjątku, świetnie się bawili na Barbórce i zobaczymy się za rok w jeszcze lepszych nastrojach i w jeszcze bardziej licznej obsadzie.


Maciej Lubiak i Marcin Jastrzębski na mecie 50. Rajdu Barbórka
Głodni rajdowych emocji Maciej Lubiak z Marcinem Jastrzębskim stanęli na starcie jubileuszowego Rajdu Barbórka. Do rywalizacji ruszyli Fiatem Punto S2000 z włoskiego Procaru i rywalizowali w najmocniejszej i najliczniej obsadzonej klasie 3. Aspiracją każdej załogi biorącej udział w warszawskiej imprezie jest zaprezentowanie się przed tysiącami kibiców na ulicy Karowej. Niewiele dzieliło ich od realizacji tego ambitnego planu, gdyby nie kara 10 sekund za muśnięcie opony na trasie niezwykle technicznego odcinka Cytadela, zapewne zobaczylibyśmy sympatyczną załogę podczas wieczornego Kryterium Karowa.

Maciej Lubiak: Pierwszy od trzech lat start w rajdzie i osiągnięcie mety jest dla mnie sukcesem. Od pierwszego kilometra jechaliśmy czysto, bez przygód i sprawiało nam to dużo frajdy. Choć w Punto S2000 ostatni raz siedziałem pięć lat temu, to właściwie nie musiałem poznawać tej rajdówki na nowo - moja pamięć ruchowa dobrze go zapamiętała i mnie nie zawiodła. Po tak długiej przerwie spotkanie z kibicami i rajdowymi kolegami sprawiło mi ogromną radość. Teraz wracam do moich obecnych zajęć, do mojej drugiej pasji, jaką jest restauracja Milanovo. Nadal marzę i mocno wierzę w to, że jeszcze kiedyś wrócę do regularnego ścigania i powalczę, choć wiem, że muszę na to trochę poczekać.

Chciałbym podziękować kibicom i bliskim za gorący doping i życzliwe słowa, a całemu zespołowi za profesjonalizm i zaufanie, jakim obdarzyli mnie dając szansę startu tak perfekcyjnie przygotowanym samochodem.

Butruk i Dzienis na siódmym miejscu w Rajdzie Barbórka
W pierwszy weekend grudnia odbył się w Warszawie 50.Rajd Barbórka – impreza legenda, która na odcinek Karowa przyciąga tłumy kibiców motorsportu z całej Polski. W stolicy bardzo dobrze spisali się reprezentanci Białegostoku: załoga Kamil Butruk - Bartłomiej Dzienis startując Mitsubishi Lancerem Evo IX zajęła wysokie, siódme miejsce w klasyfikacji generalnej.

Być może byłoby jeszcze lepiej, ale oczekiwana przez Kamila Butruka zmiana pogody nie nadeszła. W Warszawie nie padał deszcz, temperatura także oscylowała powyżej zera. Samochód został przygotowany przez podlaską firmę Moto Sport Marczukiewicz i spisywał się znakomicie, choć oczywiście był mniej konkurencyjny od aut klasy WRC.

Kamil Butruk: [i]Jesteśmy zadowoleni z naszego występu. Celem, który postawiliśmy sobie przed startem była walka o miejsce w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej imprezy. Udało nam się go zrealizować z nawiązką, choć wcale nie było łatwo. Panująca w Warszawie pogoda preferowała auta o większej mocy i bardziej zaawansowane trakcyjnie. Lista zgłoszeń licząca 104 załogi także była imponująca. Jechaliśmy czysto, bez zbędnego ryzyka jednocześnie doskonale się bawiąc. Bartek Dzienis, który po raz pierwszy startował w rajdzie w roli pilota spisał się bardzo dobrze. Oczywiście najwięcej radości mieliśmy z przejazdu po Karowej. Atmosfera tego kultowego OS-u jest niepowtarzalna.


Bartek Dzienis: Choć nie udało się powtórzyć sukcesu Kamila sprzed dwóch lat, kiedy to prowadził w tym rajdzie do ostatniego odcinka specjalnego, to i tak nasz tegoroczny start wypadł bardzo dobrze. Cieszymy się z siódmego miejsca w klasyfikacji generalnej. Na Karowej, która w tym roku po raz pierwszy nie była wliczana do klasyfikacji generalnej rajdu, zajęliśmy także bardzo dobre, dwunaste miejsce. Jestem bardzo zadowolony z mojego debiutu w roli pilota. Chciałbym podziękować naszym sponsorom: Agencji Reklamowej Plus i firmie Motul Kraków.


Zakończony w minioną sobotę Rajd Barbórka po raz 50 zgromadził czołówkę najlepszych polskich kierowców, którzy po raz ostatni w tym sezonie rywalizowali ze sobą na trasach odcinków specjalnych. Warszawskie zmagania uznawane są za najbardziej prestiżową imprezę w motosporcie, a efektowne przejazdy na kultowym odcinku Kryterium Asów od lat gromadzą na ulicy Karowej dziesiątki, a przed telewizorami setki tysięcy kibiców.

Radek Typa i Szymon Gospodarczyk tegoroczni podwójni Mistrzowie Polski, przybyli do stolicy z motywacją, by Rajd Barbórka stanowił odpowiednie zwieńczenie ich udanego sezonu. Zgodnie z założeniem, pierwszą próbę rozpoczęli z dużym animuszem wykręcając najlepszy czas wśród wszystkich samochodów przednionapędowych, zostawiając w tyle również wielu rywali w mocniejszych samochodach. Sędziowie dopatrzyli się jednak potrącenia przez załogę opon, co poskutkowało 5 sekundową karą i spadkiem na 2. miejsce w klasie. Zawodnicy nie mieli jednak szansy na odrobienie straty, ponieważ podczas drugiego przejazdu uszkodzeniu uległ czujnik położenia wału, który unieruchomił samochód i wykluczył Radka i Szymona z dalszej rywalizacji.

Mimo wyeliminowania załogi z sobotnich zmagań, organizatorzy rajdu zdecydowali się na umożliwienie Radkowi Typie startu w ogólnopolskim „Kryterium Asów” na ul. Karowej. Na prawym fotelu miejsce Szymona Gospodarczyka okazjonalnie zajął najlepszy polski hokeista w historii – Mariusz Czerkawski. Efektowny przejazd załogi Mariuszowi dostarczył ogromnego przypływu adrenaliny, a zgromadzonym na trasie kibicom niezapomnianych wrażeń.

Kulminacja rajdowych emocji nastąpiła w niedzielę, gdy podczas Gali Sportu Samochodowego organizowanej przez Polski Związek Motorowy, nagrodzono najszybszych kierowców sezonu. Radek Typa i Szymon Gospodarczyk pojawiali się na najwyższym stopniu podium dwukrotnie. Tytuły Mistrzów Polski w Castrol Egde Fiesta Trophy oraz klasie 6 to nagroda za cały rok ich ciężkiej pracy i wielu wyrzeczeń, ale również motywacja, aby dalej piąć się w górę.

Radek Typa: „Przed rajdem mieliśmy apetyt, aby na koniec sezonu zapisać na swoje konto kolejny dobry wynik. Rozpoczęliśmy dobrym tempem, jednak awaria podczas drugiej próby uniemożliwiła naszą dalszą jazdę. Przez cały sezon udało nam się uniknąć większych problemów z autem, a przytrafiły się akurat na Barbórce. Całe szczęście, że stało się to w momencie, gdzie do wygrania był tylko prestiż, a nie mistrzowskie tytuły. Cieszę się, że pomimo problemów pojawiliśmy się na Karowej, bo dla każdego zawodnika pokonanie tego odcinka to zawsze duża frajda. Cały sezon oceniam bardzo pozytywnie, wywalczyłem upragnione tytuły, i co ważne, dokonałem tego z wymarzonym zespołem bardzo bliskich mi osób. Jeśli chodzi o plany na przyszły sezon cały czas prowadzimy działania, aby stworzyć satysfakcjonujący program na przyszły rok. Póki co przede mną jeszcze jedno wyzwanie - już we wtorek wylatuję do Anglii do siedziby firmy M-Sport, gdzie będę rywalizował z mistrzami Pucharu Fiesty z innych krajów.”

Partnerami załogi Radek Typa i Szymon Gospodarczyk są: firma olejowa TEDEX (www.tedexoil.pl), Makita - producent elektronarzędzi (www.makita.pl), Primavera – producent wody źródlanej (www.polskawoda.pl), producent koszul firma „EX” (www.shirtEX.eu), Hotel DeSilva Airport Warszawa (www.desilva.pl), miasto i gmina Orneta, akademia Bezpiecznej Jazdy X-Drive (www.xdrive.com.pl). Obsługą techniczną samochodu zajmuje się stajnia rajdowa High Tec (www.high-tec.pl).

Najświeższe informacje o zespole znajdziecie na www.facebook.com/RadekTypa oraz www. typa.pl


Krzysiek Bubik: Jechaliśmy tak, by nasze zapowiedzi potwierdzić, czyli walczyliśmy o pudło w swojej klasie i udział w Kryterium Asów na ulicy Karowej. Nasze słowa sprzed rajdu potwierdziliśmy w 110 procentach – mimo tak silnej konkurencji zakończylibyśmy rajd na trzecim miejscu. Niestety, awaria auta na pierwszym oesie była powodem spóźnienia na drugi odcinek, za co otrzymaliśmy 50 sekund kary, a co za tym idzie, ostatecznie spadliśmy z trzeciego miejsca i straciliśmy Kryterium Asów. Mimo tego, pokazaliśmy wszystkim na co nas stać i to w Renault Clio, które teoretycznie nie miało szans na taki rezultat. Nie ukrywam, że chciałbym wystartować w pełni konkurencyjnym do innych ekip autem i głęboko wierzę, że to w końcu nastąpi. Wyniki pokazują, że jesteśmy, brakuje tylko odpowiedniego auta. W przyszłym roku chcemy powrócić na stałe do rozgrywek RSMP i powalczyć o zwycięstwo w jakimś markowym pucharze. Wierzę, że przy wsparciu partnerów, dzięki którym start w 50. Rajdzie Barbórka był możliwy, jeszcze niejednokrotnie o nas usłyszycie. Dziękuję zatem swoim mechanikom za ogrom pracy, który włożyli w przygotowanie auta, moim najbliższym i kibicom za wsparcie, Fundacji Motoszansa, a przede wszystkim partnerom: S4E S.A., rajdowyklimat.pl, Ramp-kultura motoryzacji, Sanzaru, Personal Training Center za to, że dzięki nim mogliśmy wystartować.

Przemek Lipiński: Może nie poszło do końca po naszej myśli i Karowa przeszła nam tuż przed nosem, ale tempo sportowe na drugiej i trzeciej próbie nie pozostawia żadnych wątpliwości, że możemy jechać szybko i konkurować z dużo lepszymi autami w klasie. Pozostaje niedosyt ze względu na awarię i spóźnienie na drugi odcinek, ale mam olbrzymie zadowolenie i prawie pełną satysfakcję ze startu, który dobrze rokuje na przyszłość. Mam nadzieję, że w przyszłym roku znowu spotkamy się w Warszawie i tym razem pewnie wciśniemy się na Karową, aby pokazać się kibicom z jak najlepszej strony. Dziękujemy wszystkim za gorący doping, naszym mechanikom za świetną robotę przy samochodzie oraz wszystkim którzy zaufali nam i dzięki którym udało się wystartować. Do zobaczenia na przyszłorocznych OESach :)
Dodaj do:

(Wojciech Fuk)

2012-12-07 21:52:00Płonka, Musz/Zygmunt, Dul/Drahan, Kluza, Załoga Łata / Grudziński po Barbórce2012-12-07 11:57:00CheckStar Zimny/Mirek Rally Team po 50 Rajdzie Barbórki2012-12-06 20:50:00Mówią po Barbórce: Rzeźnik/Mazur, Ogryzek/Cieślar, Leszczyński/Białorucka2012-12-05 22:35:00Mówią po Barbórce: Kaczmarski, Oleksowicz, Lubiak, Butruk, Typa, Bubik2012-12-05 22:19:00Powrót legendy na Karowej2012-12-04 08:45:00Barbórka podsumowaniem sezonu dla Mariusza Stec2012-12-02 23:12:00Sołowow: Pomyliłem się2012-12-02 22:34:00Podwójny sukces!2012-12-02 22:20:00Barbórka z niespodzianką2012-12-02 10:34:00Platinum Rally Team zakończyło sezon na 50. Rajdzie Barbórka2012-12-02 10:30:00Kościuszko 3. w Rajdzie Barbórka2012-12-01 22:32:00Królowie Karowej - Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran z LOTOS Dynamic Rally Team2012-12-01 21:20:00Ruta traci koło na próbie Karowa2012-12-01 20:13:00Kajto w ogniu wygrywa Karową2012-12-01 16:37:00Kajetanowicz i Baran czekają na Kryterium Asów na Karowej2012-12-01 16:18:00Chuchała i Heller w czołówce 50. Rajdu Barbórka2012-12-01 15:48:00Barbórka dla Kuchara2012-12-01 14:02:00Sołowow na czele. Kajetanowicz w serwisie2012-12-01 09:11:00Walka o Karową2012-11-30 21:30:00Po konferencji przed Barbórką2012-11-30 20:53:00Bubik i Lipiński przed Barbórką2012-11-30 20:47:00Ruta przesiada się do WRC2012-11-30 20:31:00Rzeźnik: Fantazyjna jazda i walka o pozycję2012-11-30 20:26:00Królowa Karowa i Stec2012-11-30 20:24:00 KRD TEAM wśród rajdowych asów Barbórki2012-11-30 20:08:00Damian Łata debiutuje w Barbórce2012-11-30 19:51:00Filip Nivette został tatą!2012-11-30 19:47:00Waldemar Kluza i Michał Miklaszewski przed Rajdem Barbórka2012-11-29 21:43:00Wilk i Żuk Rally Team w 50. Rajdzie Barbórka2012-11-29 21:33:00Ruta liczy na mokrą nawierzchnię podczas Rajdu Barbórki 2012-11-29 11:51:00Jacek Płonka i Krzysztof Barnat przed Rajdem Barbórka 20122012-11-29 11:49:00Butruk Rally Team na 50. Rajdzie Barbórka2012-11-29 11:45:00Radek Raczkowski przed 50. Rajdem Barbórka Warszawska 2012-11-28 22:33:00Halls Rally Team przed Barbórką2012-11-28 22:24:00Leszczyński/Białorucka wystartuje w jubileuszowym 50 Rajdzie Barbórka2012-11-28 22:08:00Niespodzianka w Rajdzie Barbórka - Maciej Lubiak za kierownicą Fiata Punto S20002012-11-28 21:53:00Wicemistrz Europy Rallycross w Barbórce Warszawskiej2012-11-28 21:47:00Kejetanowicz: Kibice - jesteście dla mnie najważniejsi 2012-11-28 21:18:00Jak się robi rajd? To nie takie proste…2012-11-27 20:58:00Talia Asów na Karowej2012-11-27 20:39:00Platinum Rally Team na 50.Rajdzie Barbórka2012-11-27 20:27:00Wesprzyj „Orkiestrę” i zasiądź w WRC!2012-11-27 20:18:00Schenk: Do startu podchodzimy ambitnie2012-11-27 20:13:00Powrót do kraju, powrót do Subaru2012-11-27 20:01:00Michał Streer i Zbigniew Gruszka przed 50. Rajdem Barbórka 20122012-11-26 22:41:00Mirecki wystartuje na Karowej2012-11-26 22:05:00Chuchała: Iść wszystko od pierwszego zakrętu2012-11-24 20:22:00Start obowiązkowy!2012-11-24 19:58:00Kościuszko Fordem Focusem WRC na Barbórce2012-11-21 23:02:00Baumgartner wystartuje w Rajdzie Barbórka w zespole Tomasza Kuchara!2012-10-29 22:21:00Barbórkowy rozkład jazdy
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies