Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2014-05-14 21:37
Muller i Lopez na wysokości zadania
Inaczej niż kwalifikacje, które odbyły się w promieniach majowego słońca, właściwe, niedzielne wyścigi na Slovakia Ringu rozpoczęły się pod pochmurnym, deszczowym niebem.

Od godzin porannych tor zalewany był strumieniami deszczu. Mechanicy zespołu Citroën Total zmienili z tego powodu regulacje Citroënów C-Elysée WTCC, przygotowując samochody do zaplanowanego na godz. 13:15 biegu numer 1.

Ruszający z pole position José-María López nie zaliczył udanego startu. Znakomicie wystartował natomiast Sébastien Loeb, który objął prowadzenie. López obronił drugą pozycję, na której atakował go węgierski kierowca Norbert Michelisz. Yvan Muller z chwilą zgaśnięcia czerwonych świateł ruszył uważnie, bez agresji i jechał na czwartej pozycji. Sędziowie dopatrzyli się jednak falstartu w jego wykonaniu i wymierzyli mu karę przejazdu przez boksy serwisowe.

Sébastien Loeb, korzystający z najlepszej widoczności, wyraźnie powiększał przewagę posiadaną nad José-Maríą Lópezem. Yvan Muller po wykonaniu kary wrócił na trasę na miejscu 14. i ożywił sytuację w peletonie, wyprzedzając kolejno aż czterech rywali - Borkoviča, Bennaniego, Munnicha i Valente.

To spektakularne odrabianie strat przez alzackiego mistrza przerwał wjazd na tor samochodu bezpieczeństwa. Grubość warstwy wody na asfaltowej nawierzchni stała się zbyt niebezpieczna, więc sędziowie podjęli decyzję o przerwaniu wyścigu czyli faktycznie jego przedwczesnym zakończeniu po 9 z przewidzianych 11 okrążeń. Ponieważ do tego czasu zawodnicy przebyli ponad 75% planowego dystansu, zgodnie z przepisami FIA zostały im zaliczone miejsca zajmowane w chwili wyjazdu safety car.

Pomimo chwilowego przejaśnienia, późnym popołudniem opady powróciły z jeszcze większą intensywnością. W tej sytuacji mający się rozpocząć o godz. 17:45 wyścig dwa na kilka minut przed startem został odwołany.

POWEDZIELI NA MECIE
Yves Matton, dyrektor Citroën Racing: „Sébastien miał rewelacyjny start i właściwie to ten jeden manewr zapewnił mu drugą wygraną w tym sezonie. Pechito ze swojej strony nie ryzykował, wiedział bowiem, że zajęcie drugiego miejsca jest dla niego korzystnym wynikiem z punktu widzenia sytuacji w tabeli kierowców. Niestety, Yvan, odwrotnie niż Sébastien, na starcie wyścigu pogrzebał swoje szanse. Deszcz padał coraz mocniej i rzeczywiście, w pewnej chwili warunki na torze zaczęły przekraczać granice rozsądku. W tej sytuacji decyzja, jaką podjęli organizatorzy, była najlepszą z możliwych. Trudno też dziwić się im, że postanowili odwołać wyścig numer dwa. Praktycznie przez całe popołudnie widzieliśmy, że tor nie nadaje się do wyścigowej jazdy i nawet ten jeden bieg, który się odbył w tych warunkach, nie miał swojej pełnej wartości sportowej”.

Sébastien Loeb: „Pechito był od początku tego weekendu bardzo szybki i raczej nie spodziewałem się, bym mógł go pokonać. Udało mi się jednak zaliczyć wyjątkowo udany start, dzięki czemu z pierwszego zakrętu wyszedłem na pierwszej pozycji. Ponieważ miałem dzięki temu najlepszą widoczność, korzystałem z tego i stale atakowałem, by powiększyć zyskaną przewagę. Później na asfalcie przybyło jeszcze więcej wody i jazda stała się bardzo niebezpieczna. Z okrążenia na okrążenie natrafialiśmy na radykalne zmiany przyczepności, a koła wpadały w aquaplaning co chwilę, prawie na całej długości trasy. Wypuszczenie samochodu bezpieczeństwa było z pewnością słusznie podjętą decyzją – przyznam, że miałem trudności z dogonieniem go, a później z wyhamowaniem, by zjechać z toru. Ta wygrana daje mi sporo punktów i dostarcza nowej porcji wiary w siebie po trudnym dla mnie ubiegłym weekendzie na Hungaroringu”.

José-María López: „Mój start nie był udany. Zdaję sobie sprawę, że od początku sezonu jest to mój słaby punkt i zamierzam poważnie popracować, aby to poprawić. Jednak drugie miejsce, zaliczone w tak skrajnie trudnych warunkach, odpowiada mi. Starałem się atakować, by wywierać presję na Sébastiena, ale miałem trudności z szacowaniem, w których miejscach oczekiwać aquaplaningu, bo jadąc we mgle wodnej nie widziałem, gdzie nawierzchnię pokrywają duże plamy wody. Ja też uważam, że należało zatrzymać wyścig – dalsza jazda w takich warunkach stawała się po prostu niemożliwa”.

Yvan Muller: „Popełniłem błąd w procedurze startowej i rzeczywiście mój samochód potoczył się o metr. Zatrzymałem się i poczekałem na zgaśnięcie czerwonych świateł, wiedziałem jednak, że zostało to zauważone i że za przewinienie czeka mnie kara drive through. Dlatego jechałem spokojnie, nie atakowałem do chwili, gdy otrzymałem sygnał o nałożeniu kary. Wróciłem po niej na koniec peletonu i wtedy zabrałem się do zdecydowanego ataku, by spróbować wywalczyć choć jeden punkt. Tak, jak inni, obydwie decyzje sędziów – o skróceniu pierwszego i o odwołaniu drugiego wyścigu – uważam za zupełnie prawidłowe”.
Dodaj do:

(Wojciech Fuk)
Wyścigi / WTCC /
2014-05-23 07:16:00Maciej Steinhof: Gaz do dechy2014-05-06 22:11:00Kolejny dobry wynik Citroena w WTCC2014-04-30 09:45:00Udany weekend na Hungaroring zespołu Basenhurt2014-04-26 18:13:00Gosia Rdest w pierwszej dziesiątce w inauguracyjnym wyścigu na Hungaroringu2014-04-22 08:19:00Zwycięstwo Mullera i Lopeza we Francji2014-04-16 12:27:00Perfekcyjny debiut Loeba, dominacja Citroena w WTTC2013-09-25 21:49:00Kubica kuszony WTCC2013-07-04 23:21:00WTCC – Chevrolet zdominował wyścig na torze Porto2013-06-26 20:34:00Sebastien Loeb w WTCC w sezonie 2014
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies