Startuje klasa PROTO | Po raz pierwszy w tym roku na Rajdzie Świdnickim Krause kibice będą mogli zobaczyć zmagania zawodników w klasie PROTO. Plotki na temat tego kto wystąpi 12 kwietnia na oesach było wiele. Skończyło się na tym, że zgłosiła się jedna załoga Mariusz Stec i Zbigniew Gruszka.
Klasa Proto to najnowszy pomysł zarządu PZM. Samochody startujące w tej grupie będą mogły być swobodnie przebudowywane tak jak w klasie OPEN. Prototypy mogą być budowane od podstaw z podzespołami niekoniecznie pochodzącymi od samochodu bazowego. Klasa rozbudowana jest także o samochody WRC (1.6l do 2.0l), grupę A z doładowaniem (1.6l) oraz samochody napędzane CNG. W sezonie 2013 startujący w klasie nie będą notowani w klasyfikacji generalnej.
Powody dla których powstała nowa klasa to przede wszystkim koszty z jakimi zmagają się zawodnicy by startować w RSMP. Samochód do klasy PROTO jest dużo tańszy od np: grupy N. – Przede wszystkim dlatego, że używa się innych podzespołów i można łączyć elementy ze sobą. Zbudowaliśmy już dwa takie samochody. Jeden to Skoda Fabia PROTO WRC, która została już zaprezentowana. Zawiera silnik Mitsubishi Lancera EVO IX, a nadwozie do Skoda Fabia. Aktualnie kończymy pracę nad Fordem Fiestą PROTO S2000. – mówi Wiesław Stec, właściciel StecMotorsport, firmy która od lat zajmuje się obsługą i budową samochodów rajdowych.
- Dla mnie klasa PROTO to wreszcie możliwość powrotu na trasy RSMP. Samochód, który mamy pomogła nam stworzyć firma Extremizer i to dzięki niej budujemy też naszą drugą rajdówkę. Świetne jest też to, że pojawią się na OESach samochody do tej pory niespotykane. Mam nadzieję na powrót samochodów B-grupy, czy prototypów klasy WRC. – mówi Mariusz Stec.
W pierwszym rajdzie wystartują sami. To jednak nie znaczy, że nie mogą rywalizować z czołowymi zawodnikami. – Przede wszystkim dziękujemy organizatorom za tak wysoki numer startowy. To świetna wiadomość, że nie jedziemy na końcu stawki i kibice będą mieli szansę nam kibicować. – mówi Mariusz Stec.
- Nie ukrywamy, że to dla nas dziwna sytuacja w której musimy się odnaleźć. Przyzwyczajeni jesteśmy do ostrej rywalizacji. Jedziemy jednak by poznawać na nowo trasy RSMP z nową klasą, która mamy nadzieję w następnym rajdzie rozrośnie się do większej liczby zawodników – mówi pilot Steca, Zbigniew Gruszka.
Załogę w klasie PROTO i Rajdzie Świdnickim wspiera: Extremizer, Sonax, Miasto Lublin, StecMotorsport.
Mówią przed Rajdem Świdnickim:
Mariusz Stec: Pierwszy start w klasie PROTO, będzie nowym otwarciem w RSMP. Bycie jedyną załogą w klasie nie jest łatwe. Choć nie będziemy klasyfikowani w klasyfikacji generalnej to postaramy się nawiązać rywalizację z najlepszymi. Mamy wysoki numer startowy, za co bardzo dziękuję organizatorom. Zachęcam wszystkich do kibicowania mojemu powrotowi do RSMP i przecieraniu szlaków w klasie PROTO.
Zbigniew Gruszka: Jesteśmy przygotowani do startu zarówno pod względem psychicznym jak i technicznym. Samochód przygotowany przez Wiesława Stec jest w idealnej kondycji....
Pierwszy start z Mariuszem zaliczyliśmy 10 lat temu, właśnie podczas Rajdu Świdnickiego (wtedy Elmot). Cieszę się niezmiernie, że po 10 latach mamy nasz nowy debiut- start w nowej klasie, nowym autem PROTO. Na odcinkach tego rajdu czujemy się jak zwykle świetnie, postaramy się dać z siebie wszystko, wykorzystać jak najlepiej nowy samochód i tradycyjnie sprawić wiele frajdy kibicom. Zapraszamy wszystkich na odcinki i na strefę serwisową do obejrzenia auta i spotkania się z nami.
Cieszymy się również, że do zespołu Stec Motorsport dołączyła załoga Juliusz Sochoń/Przemysław Bosek, która startuje Mitsubishi Lancerem evo IX grupy N w Rajdowym Pucharze Polski w barwach Stec Motorsport, SONAX, Lernedo Rally.
Załogę w klasie PROTO i Rajdzie Świdnickim wspiera: Extremizer, Sonax, Miasto Lublin, StecMotorsport. (robo) |