| Współpraca Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas: redakcja[malpa]toprally.pl. |
| |
Antony Warmbold: Rok w którym zatrzymał się zespół | Dla Forda rok 2005 miał być rokiem przejściowym. Stracili Markko Martina i Francois Duvala, a na ich miejsce nie zatrudnili nikogo podobnego kalibru. Zespół czekał na wycofanie się Peugeota i Citroena z WRC i zgarnięcie przy okazji paru dobrych zawodników. Zdaniem Antony'ego Ford popadł w bezsensowną stagnację, z której nie wynikało nic dobrego...
Oczekując na nowy samochód, mając nowe nadzieje, a gdzieś w mglistej oddali wypatrując nowego kierowcy wielkiego kalibru na rok 2006, nie mieliśmy tak naprawdę pojęcia do jakiego poziomu będzie to rok przejściowy. Prawda była taka, że poza nowym zderzakiem, nic znaczącego w aucie się nie pojawiło. Byłem obecny na testach w Monte Carlo, Szwecji, Sardynii i Finlandii. Jedyne o czym słyszałem, to babranie się w ustawieniach amortyzatorów i zmiany w sprężynach, z 30kg/25kg rozkładu na przód/tył na 30/21 i z powrotem na 30/25.
Testy nie rozwijały auta, tylko nabijały kilometry zawodnikom. Dam wam przykład typowej pracy jaką wykonywano podczas testów przed Rajdem Szwecji. Auto prowadził czeski kierowca (Roman Kresta – przyp. red.), a motywem przewodnim pracy gościa na laptopie było ustawianie procedury startu, tylko na drugim biegu, czy na pierwszym? Drugim….., czy pierwszym…? Stałem przy nim przez godziny, a to tak szło w kółko i w kółko. Sami się zastanówcie się, czy ma to większe znaczenie dla zwycięstwa w rajdzie.
Kolejny dowód na stagnację w zespole widziałem w Monte Carlo. Dobrze zintegrowałem się z oficjalnym zespołem, więc siedziałem na ich odprawach i innych tego typu spotkaniach. Dowiedziałem się, że szef zwołuje ludzi na przedrajdowe spotkanie. W autobusie-bazie siedzieliśmy wszyscy, kierowcy, piloci, inżynierowie i koordynatorzy. Omawialiśmy różne tematy, od procedur rozmów przez radio, procedur w parc ferme, po wszystkie nowinki w zasadach i organizacji rajdu. Potem przemówił szef. Powiedział, że w tym roku nie będzie tolerował żadnych awarii silnika (liczba jednostek była ograniczona). Okay. Jeśli zapali nam się czerwona lampka „brak ciśnienia oleju” to mamy 10 sekund, by się zatrzymać i wyłączyć silnik. Wrażenie miałem takie, że jeśli nie zatrzymasz się w ciągu tych 10 sekund, to lepiej, żebyś się już nie pojawiał na serwisie.
Na Cyprze byłem cholernie blisko sprowadzenia na siebie gniewu szefa.
Mieliśmy udany rajd. Spokojna jazda dała nam piąte miejsce po pierwszym dniu. Drugi etap to już inna historia, bo za nami uplasowali się Toni, Francois i inni. Jeśli chciałem utrzymać pozycję, to musiałem porzucić swoje bezpieczne tempo i przekroczyć limit. Nagle, gdzieś w lesie, przedni spoiler zanurkował w szutrze i podbił mnóstwo pyłu. Okazało się, że byłem na pełnym gazie i silnik wszystko wciągnął. Kilkaset metrów dalej zapaliła się czerwona lampka. Echo słów szefa odezwało się w mojej głowie… Szybko znalazłem miejsce na zatrzymanie się i pstryknąłem wyłącznik. Czy byłem dość szybki? Miałem wrażenie, że tak…
Samochód na lawecie wrócił na serwis. Gość od silników badał cylindry, a kątem oka zauważyłem innego inżyniera, biegnącego do busa z płytką DVD w ręce. Okay, to nie moja sprawa.
Minął moment i zostałem zaproszony do autobusu na improwizowany seans filmowy. Okazało się, że płytka DVD była kopią mojego onboardu, który był mierzony na stoperze! Chcieli zobaczyć, czy będę dziś głównym daniem na grillu.
Więc puścili wideo aż pojawił się rzeczony incydent. Szef we własnej osobie mierzył czas od momentu pojawienia się czerwonej lampki do chwili zgaszenia silnika.
1, 2, 3, … 10 sekund. Idealnie. Osunąłem się na fotelu. Na grilla nie trafiłem, ale poszedłem prosto do baru.
Antony Warmbold (wacek) | 2014-02-26 21:49:00Zbliża się trzecia edycja Rajdu Polski Historycznego2013-02-04 22:10:00Po 16. Rallye Monte Carlo Historique2012-07-05 23:49:00Samochodem przez Beskidzką 5 2012-01-28 15:11:00Antony Warmbold: Słuszna analiza2011-12-16 23:24:00Antony Warmbold: Jak zostać kierowcą fabrycznym – poradnik dla żółtodziobów2011-11-14 21:54:00Świat awarii Antony'ego Warmbolda2011-10-26 17:00:00Przez dyfer do serca2011-10-09 19:08:00Opony, czarny przekręt rajdów...2011-10-05 20:53:00Antony Warmbold na łamach TopRally.pl |
| | Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021 | |
|
| |