Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2009-12-10 06:56
Awaria w drodze na Karową
Ogromnym zaskoczeniem był dla Macieja Krzyszychy i Adama Nowakowskiego występ w 47. Rajdzie Barbórka. Olsztyńsko - Płońska załoga, debiutująca w Lancerze Evo IX, przed startem liczyła przede wszystkim na to, że uda im się opanować ponad 400-konne auto i dotrzeć na metę bez większych przygód.

Tymczasem na mecie pierwszego odcinka specjalnego okazało się, że mimo drobnego pomylenia trasy, Maciek z Adamem osiągnęli 16. czas! Przypomnijmy, że w rajdzie startowało ponad 120 załóg, a w samej klasie 3, przeznaczonej dla mocnych, czteronapędowych samochodów, niemal 50.

Czasy na kolejnych odcinkach specjalnych również były dobre i załoga czarno-żółtego Lancera zajmowała po pierwszej pętli 20. miejsce w klasyfikacji generalnej. To oznaczało, że szanse awansu do Kryterium Asów na ulicy Karowej, gdzie trafia tylko kilkanaście załóg, były jak najbardziej realne.

Niestety tuż przed startem piątego odcinka specjalnego, na drodze do świetnego wyniku stanęła awaria techniczna. Załoga przeżyła spore rozczarowanie, ale gdy opadły emocje pozostała radość z jazdy podczas debiutu w czteronapędowym samochodzie. Maciek pamiętał o swoich kibicach i na ostatnim odcinku specjalnym Bemowo skupił się na efektownej jeździe, aby podziękować fanom za przybycie.

Maciej Krzyszycha: - Na pewno ten rajd jest specyficzny - bardzo ciasny czasowo. Najmniejszy błąd na odcinku, który kosztuje zawodnika sekundę czy dwie, mocno przesuwa go w tył w klasyfikacji. Ale my nie startowaliśmy, aby mierzyć się z czołówką, bowiem moje doświadczenie w czteronapędówce jest zbyt małe. Przed rajdem przejechaliśmy 26 km po placach i parkingach, a to niewiele, zważywszy na fakt, że pierwszy raz w życiu siedziałem w tego typu rajdówce. Bardziej nastawiliśmy się na jazdę w stylu, który kocham najbardziej - efektowną i efektywną na tyle, aby dostać się na ulice Karową. Przyznam, że przed rajdem wydawało mi się to tak naprawdę nieosiągalne. Tymczasem do chwili pechowej awarii awans na Karową był w naszym zasięgu! Mój pilot nieraz zwracał mi uwagę, że jadę za bardzo pod publikę, nie szanując uciekających sekund. Cóż, na ściganie się z czołówką „na czas” mam nadzieję, że przyjdzie jeszcze pora. Dużo pracy i nauki przed nami...

- Na przedostatnim odcinku, Cytadeli, tuż przed startem samochód nagle stracił prąd i nie chciał odpalić. Po tym, jak maszyna startowa wypuściła nas na trasę musieliśmy zepchnąć auto na pobocze i dopiero parę ruchów klemami na akumulatorze przywróciło sprawność układu elektrycznego. Straciliśmy na tym prawie dwie minuty, co przesunęło nas bardzo daleko w klasyfikacji.

- Wiedziałem, że na ostatnim Bemowie nic już nie zdziałamy, więc postanowiliśmy sprawić trochę radości naszym kibicom, przyjaciołom i znajomym, którzy licznie się tam stawili. Specjalnie dla nich wykonaliśmy kilka poślizgów ;) Była to też świetna okazja, aby zwrócić uwagę na barwy naszego głównego sponsora – firmy WAPNOPOL, a także wszystkich którzy wspierali nasz start, czyli: OLSZTYŃSKĄ WYŻSZĄ SZKOŁĘ INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA, SOW.GRANIT, DRUKARNIĘ LEO, RE5PECT.PL oraz opiekującą się mną logistycznie i medialnie RallyStar.pl - Rally Management.

- Podsumowując mój debiut w Barbórce muszę powiedzieć, że jechało mi się super. Szczególnie przypadł mi do gustu Żerań, który był bardzo śliski. W mojej jeździe nie zabrakło kilku mankamentów, mogłem później hamować no i na pewno nie jechałem tylko i wyłącznie na czas. Ale to akurat robiłem z pełną premedytacją, taki po prostu mam styl. Gdy będę o coś walczył, postaram się to poprawić. Adam debiutował w roli pilota, mimo to spisywał się świetnie, a atmosfera w rajdówce była naprawdę wesoła :) Sądząc po czasach sprzed awarii, udało by się dostać na Karową i to było dla nas wielkie, pozytywne zaskoczenie. No cóż - skoro nie w tym roku, to może w przyszłym. Teraz przede wszystkim chcemy się przekonać, jak będzie wyglądał kolejny sezon. Najważniejsze jest to, żeby jeździć, bo bardzo mi brakuje kilometrów OS`owych.


Adam Nowakowski: - Pierwszy raz uczestniczyłem w tego typu imprezie i wrażenia są bardzo pozytywne. Ekstremalna jazda, dużo adrenaliny - podobało mi się. Bardzo żałujemy, że mieliśmy awarię samochodu i straciliśmy prawie 2 minuty. Gdyby nie to, zajęlibyśmy korzystne miejsce no i sądzę, że trafilibyśmy na Karową, co byłoby prawdziwym sukcesem. Mimo wszystko jestem zadowolony i sądzę, że Maciek myśli podobnie. Pozdrawiam wszystkich, którzy nam kibicowali i trzymali za nas kciuki.
Dodaj do:

(Wojciech Fuk)

2009-12-10 06:56:00Awaria w drodze na Karową2009-12-09 18:27:00Inter-JAR zdobywa Kryterium Asów na Karowej2009-12-09 18:25:00Zbyszek Cieślar po Barbórce2009-12-09 16:21:00Barbórka z przygodami 2009-12-09 00:23:00Ariel: Sezon zakończony !2009-12-08 22:44:00Kajetanowicz i Baran po Rajdzie Barbórka2009-12-08 22:38:00Butruk: Dziękujemy wszystkim kibicom2009-12-08 20:51:00Karpackie Rally Team po Barbórce2009-12-08 06:22:00Podium w końcówce sezonu2009-12-07 14:18:00Sukces Tomka, Daniela i Peugeot 307 WRC!2009-12-07 14:02:00Jan Chmielewski: wspaniałe zakończenie sezonu!2009-12-07 08:36:00Fryzjer – bez zarzutów!2009-12-07 08:32:00Cud natury na cudownej ulicy2009-12-06 23:59:00Parę słów Kajta po Barbórce2009-12-06 23:25:00"To dobry sposób na zakończenie sezonu" - Rossetti po Barbórce2009-12-06 23:01:00Armin Schwarz na Karowej2009-12-05 21:05:00Luca Rossetti i Abarth Grande Punto na podium2009-12-05 21:05:0047 Rajd Barbórka dla Tomka Kuchara2009-12-05 15:48:00Barbórka - relacja z odcinków2009-12-04 21:03:00Bracia Szeja przed 47. Rajdem Barbórki Warszawskiej2009-12-04 20:30:00Zabawa z Karpackie Rally Team2009-12-04 20:29:00Bełtowski Motorsport przed 47 Rajdem Barbórki Warszawskiej2009-12-04 20:22:00Mistrzowski Citroën C2-R2 Max na Rajdzie Barbórka2009-12-04 20:18:00Pożegnanie Michała Kościuszko z Suzuki S16002009-12-04 07:04:00Bracia Bębenek na starcie Barbórki2009-12-04 07:02:00Sebastian Frycz przed 47 Rajdem Barbórka2009-12-04 06:59:00W barwach Michelina2009-12-04 06:55:00Krzyszycha i Nowakowski – przed Rajdem Barbórka2009-12-03 19:39:00Peugeot 307 WRC wystartuje na Karowej!2009-12-03 16:22:00Luca Rossetti w Polsce2009-12-03 06:39:00Moto Orkiestra Świątecznej Pomocy2009-12-03 06:34:00Karpackie Rally Team na koniec sezonu2009-12-02 21:46:00Hankiewicz, Żabka, Melon i Chuchała powalczą w Kryterium Asów2009-12-02 21:44:00Andi Mancin wystartuje w Barbórce Warszawskiej 2009-12-02 21:38:00Jan Chmielewski zaprasza na 47. Rajd Warszawska Barbórka2009-12-02 15:40:00Kuchar Nr 12009-12-02 15:03:00Ewa Wójtowicz przed Barbórką Warszawską2009-12-01 21:39:00Kajetanowicz:Podziękowania z cały sezon2009-12-01 21:37:00Karnawał rajdowy2009-12-01 21:34:00Bryan Bouffier i Xavier Panseri na rzecz chorych dzieci2009-12-01 15:31:00Mistrz Świata na Barbórce!2009-12-01 15:18:00Wisławski: To specyficzny, trudny rajd2009-12-01 14:43:00TVRally: Testy Cersanit Rally Team oraz STT Racing2009-12-01 11:16:00Ariel Rally Team kończy sezon w Warszawie2009-11-28 16:02:00Kuzaj i Sołowow testowali2009-11-28 09:59:00Armin Schwarz wśród Gości specjalnych2009-11-25 18:10:00Maciej Krzyszycha: Spełniają się marzenia !2009-11-24 16:11:00Ilmanteam przed Rajdem Barbórka2009-11-23 19:48:00Testy Kuzaja i Ruty przed Barbórką Warszawską2009-11-18 18:05:00Kuzaj w Fabii WRC. Jest i Frycz +UPDATE: Kolejne WRC!!!2009-11-17 06:17:00Dwie Skody Fabie Super 2000 zespołu Karpackie w Rajdzie Barbórka
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies