Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2009-02-16 07:55
Loeb, Elena i Citroën: mistrzowie w każdym terenie
Rajd Norwegii, pełen emocjonującej walki aż do ostatnich metrów, zakończył się zwycięstwem załogi Sébastien Loeb i Daniel Elena. Pięciokrotni Mistrzowie Świata triumfowali w Norwegii po raz pierwszy, pokonując o kilka sekund fińską załogę Mikko Hirvonen / Jarmo Lehtinen. Dzięki temu sukcesowi poprawiają swój własny rekord - liczba różnych rajdów WRC, w których wygrywali, wzrasta do 20.

Dani Sordo i Marc Martí zajęli piąte miejsce, zaliczając punkty gwarantujące zespołowi Citroëna utrzymanie prowadzenia w Klasyfikacji Konstruktorów w sezonie 2009 Rajdowych Mistrzostw Świata. Trzeci, ostatni dzień rajdu nie był, jak w niektórych innych rundach, jedynie krótką formalnością: odcinki specjalne tego etapu liczyły w sumie aż 126 km. Zawodnicy dwukrotnie przejeżdżali pętlę złożoną z trzech oesów, wytyczonych na wschód od bazy rajdu w Hamar.

Zacięty pojedynek pomiędzy Sébastienem Loebem a Mikko Hirvonen, trwający od pierwszego etapu, pod koniec stał się wręcz dramatyczny. Francuski kierowca, mając zaledwie 15 sekund przewagi nad Finem, musiał jechać na 100 procent możliwości, nie mogąc jednocześnie pozwolić sobie na żaden błąd. Na OS18 (Valer 1) Loeb stracił do konkurenta 5,3 s. „Ten odcinek nie był odśnieżany. Jadąc jako pierwszy, musiałem czyścić cienką pokrywę śniegu, nie widząc, gdzie pod spodem kryje się goły lód. Uniknąłem błędów, ale jeśli chodzi o czas, byłem bezsilny”. Na OS19 (Elverum 1), Loeb wykorzystał oczyszczoną trasę: pokonał Hirvonena o 6,1 s., odzyskując przewagę 15 sekund. Strata 1,2 s. na kolejnej próbie (OS20, Budor 1) była na tyle mała, że w chwili zjazdu na serwis na półmetku etapu przewaga Loeba z dnia wczorajszego była prawie nienaruszona.

„Mikko i ja jechaliśmy w mniej więcej równym tempie, a więc odzyskałem to, co straciłem z mojej przewagi. Im bliżej mety jesteśmy, tym trudniej będzie mu nadrabiać stratę. Ale nic nie jest przesądzone, bo nie wiemy, jakie warunki napotkamy podczas drugiego przejazdu pętli” – powiedział Loeb w trakcie serwisu. Po 30-minutowej przerwie zawodnicy wznowili walkę od oesu Valer2. Na najdłuższej próbie dnia Hirvonen po raz kolejny okazał się szybszy. Wygrał także Elverum 2, zmniejszając prowadzenie Loeba do połowy.

Przedostatnim odcinkiem rajdu – Bodum 2 o długości 19,74 km – przewaga Loeba wynosiła tylko 7,7 s.
Rozstrzygnięcie przynieść miały długie proste, na których prędkość samochodów przekraczała 200 km/h.
Pomyślne informacje z pierwszych międzyczasów wcale nie zmniejszyły napięcia w obozie Citroëna.

Oczekujący na wiadomości członkowie zespołu rozluźnili się dopiero wtedy, gdy Elena już zza linii mety
potwierdził przez radio, że dojechali bez przygód. „Jaka to ulga, gdy wreszcie można się zatrzymać!”
skomentował później pilot zwycięskiej załogi. Loeb i Elena wygrali ostatni oes i zwyciężyli w Rajdzie Norwegii
różnicą niecałych 10 s.

„To był rajd bardzo trudny do rozegrania w sensie psychologicznym. Dzisiaj rano byłem mocno spięty,
widząc, że mam małą przewagę, a Mikko wygrywa odcinki. Na szczęście nie zmniejszyłem tempa, choć
zapłaciliśmy za to niejedną chwilą strachu. Na starcie do ostatniej próby powtarzałem sobie, że na tych 20
km jeden błąd może oznaczać przegraną. Jednak wszystko poszło doskonale! Jestem bardzo szczęśliwy, że
wygrałem tutaj po raz pierwszy”
– mówił na mecie uśmiechnięty zwycięzca.- „To był fantastyczny rajd, rozgrywany od początku do końca w znakomitych warunkach. Nasz C4 WRC zasługuje na najwyższą ocenę, zarówno pod względem osiągów, jak i niezawodności.”

Dani Sordo, piąty przed ostatnim oesem, utrzymał swoją pozycję do mety, wykonując powierzone mu
zadanie. „To był trudny dzień” – opowiadał.- „Zespół oczekiwał ode mnie punktów do tabeli konstruktorów. Rano nie czułem się zbyt pewnie, szczególnie na pierwszej próbie, na której korzystałem z notatek zrobionych w 2007 r. Drugi przejazd tego długiego odcinka poszedł mi lepiej. Jestem zadowolony z wyniku, dzięki któremu Citroën zachowuje 10 punktów przewagi.”

Olivier Quesnel, przyznaje, że dwie wygrane w dwóch pierwszych rundach sezonu 2009 to bardzo
satysfakcjonujący bilans. „Do tego rajdu przystępowaliśmy w roli outsidera, a jednak udało się nam
powtórzyć scenariusz z Rajdu Finlandii 2008, gdzie wszystko aż do mety przebiegało podobnie”
– podkreślał szef zespołu Citroën Sport.- „Mam wielkie uznanie dla Mikko Hirvonena, który stoczył wspaniały pojedynek z Sébastienem. Uważam, że w ten weekend obydwaj prezentowali ten sam poziom, a o zwycięstwie zadecydowały dosłownie detale. Od dziś Sébastien i Daniel mają za sobą 49 zwycięstw w 20 różnych rajdach WRC, czym dowodzą wielkiej wszechstronności. Dani także spisał się w tej rundzie bardzo dobrze. Dzisiaj trochę go powściągaliśmy, bo bardzo zależało nam na tym, aby zaliczył punkty, szczególnie na wypadek, gdyby zmuszony do ryzykowania Sébastien popadł w kłopoty. Po raz kolejny Dani wniósł cenny wkład w zespołowy wynik Citroëna.”


>Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych:
Etap 1: OS1: P. Solberg (Citroën Xsara); OS2: M. Hirvonen (Ford Focus); OS3: S. Loeb (Citroën C4); OS4
i OS5: M. Hirvonen; OS6 i OS7: PG. Andersson (Skoda Fabia); OS8: M. Hirvonen; OS9: S. Loeb.
Etap 2: OS10 do OS13: S. Loeb; OS14: H. Solberg (Ford Focus); OS15 i OS16: JM. Latvala (Ford Focus);
OS17: S. Loeb.
Etap 3: OS18: M. Hirvonen; OS19: S. Loeb; OS20 do OS22: M. Hirvonen; OS23: S. Loeb.
Najskuteczniejsi: S. Loeb, 9 najlepszych czasów; M. Hirvonen, 8; JM. Latvala i PG. Andersson po 2, P.
Solberg i H. Solberg po 1.

Kolejni liderzy rajdu: OS1: P. Solberg; OS2: M. Hirvonen; OS3: S. Loeb; OS4 do OS8: M. Hirvonen; OS9 do OS23: S. Loeb.

Oficjalna klasyfikacja końcowa na mecie Rajdu Norwegii:
1. Loeb/Elena Citroën C4 3h28’15’’9
2. Hirvonen/Lehtinen Ford Focus +9’’8
3. Latvala/Anttila Ford Focus +1’21’’8
4. H. Solberg/Menkerud Ford Focus +3’33’’5
5. Sordo/Martí Citroën C4 +3’52’’0
6. P. Solberg/Mills Citroën Xsara +6’25’’4
7. Wilson/Martin Ford Focus +6’35’’6
8. Aava/Sikk Ford Focus +6’49’’1
9. Østberg/Unnerud Subaru Impreza +10’00’’5
10. Ogier/Ingrassia Citroën C4 +12’49’’8




ź:Citroen
foto:Citroen [ :) ]

Dodaj do:

(Wojciech Fuk)

2009-02-19 18:30:00Sabotaż?2009-02-18 20:52:00Najlepszy w historii start na śniegu2009-02-17 18:55:00Sandell z Fabią S2000 piszą nową historię...2009-02-17 06:27:00Juniorzy odrobili lekcje na śniegu2009-02-17 05:43:00"Poprawiłbym poranki" - Jari-Matti Latvala2009-02-16 15:59:00Mikko Hirvonen - "To nie jest rezultat który chciałem osiągnąć"2009-02-16 14:26:00P. Solberg zadowolony ze startu2009-02-16 07:55:00Loeb, Elena i Citroën: mistrzowie w każdym terenie2009-02-15 14:04:00Loeb wygrywa!2009-02-15 13:33:00Pozostało 7.7 sek. i 19 kilometrów2009-02-15 12:29:00Hirvonen blisko Loeba2009-02-15 10:00:00OS20 dla Hirvonena2009-02-15 08:44:00Walka Loeba z Hirvo nadal trwa - póki co Loeb górą2009-02-15 07:57:00Początek niedzieli dla Hirvonena, liderm nadal Loeb2009-02-14 21:42:00III etap wg Cato Menkeruda - pilota Henninga Solberga2009-02-14 17:54:00Sandell jedzie perfekcyjnie2009-02-14 16:40:00Dzień dla Loeba. Plan Hirvonena nie wypalił2009-02-14 15:48:00Kolejny oes dla Latvali2009-02-14 14:50:00Latvala wygrywa, Loeb kontroluje2009-02-14 13:37:00Pech i szczęście Solberga2009-02-14 11:35:00Poranek mistrza świata2009-02-14 10:26:00Loeb:Hirvo 3:02009-02-14 09:22:00Loeb powiększa przewagę nad Hirvonenem2009-02-14 08:17:00Loeb i Hirvo, walka trwa2009-02-14 00:08:00II etap wg Cato Menkeruda - pilota Henninga Solberga2009-02-13 20:43:00Mikko Hirvonen – mały kłamczuch2009-02-13 16:38:00Loeb zwycięża – Loeb prowadzi2009-02-13 15:45:00Lider wygrywa2009-02-13 13:48:00Na OS7 wygrywa P-G Andersson, liderem Hirvonen2009-02-13 12:56:00Początek drugiej pętli dla P-G Anderssona2009-02-13 12:36:00Rally Norway poOS5 (PCWRC)2009-02-13 11:48:00Mikko Hirvonen liderem po pierwszej pętli2009-02-13 11:00:00Rally Norway po OS42009-02-13 10:32:00Rally Norway po OS32009-02-13 09:59:00Rally Norway po OS22009-02-12 23:21:00I etap wg Cato Menkeruda - pilota Henninga Solberga2009-02-12 21:00:00Mr. Hollywood powraca2009-02-12 18:56:00Jak wygrać w Norwegii? Poradnik Mikko Hirvonena2009-02-12 11:38:00Loeb już pokazuje klasę2009-02-12 06:09:00Rajd Norwegii - podstawowe informacje2009-02-11 23:11:00Nowe Pirelli w Norwegii2009-02-11 19:49:00Relacje z Rajdu Norwegii2009-02-11 08:30:00Trzy pytania do Sébastiena Loeba2009-02-11 06:03:00Loeb przewiezie premiera Norwegii2009-02-11 05:49:00Śnieg wielkim wyzwaniem dla Citroena2009-02-11 05:48:00Stobart przed Norwegią2009-02-10 12:11:00Aava w rowie, Henning z idealnymi ustawieniami2009-02-10 01:28:00"Jazda w zimowych warunkach to świetna zabawa"2009-02-10 01:09:00Hirvonen optymistą przed Rajdem Norwegii2009-02-10 00:42:00Petter Solberg - "Jestem gotowy"2009-02-09 22:49:00Rajd Norwegii - zapowiedź2009-02-09 07:14:00P. Solberg po testach gotowy do startów2009-02-09 07:06:00CJT szykuje się na śnieg2009-02-07 16:07:00Sandell zasiadł do Fabii S2002009-02-07 15:16:00Grondal testuje S14 WRC2009-02-06 11:43:00P. Solberg pokazał Xsare2009-02-05 20:57:00Andreas Mikkelsen wystąpi w Rajdzie Norwegii2009-02-05 18:48:00"Aktywny" Solberg2009-02-05 08:34:00Lista zgłoszeń na Norwegię zamknięta. 43. zgłoszenia2009-01-27 17:11:00Grondal w Imprezie S142009-01-26 19:03:00Solberg w jedenastu rundach sezonu. Wystartuje w Polsce ?2009-01-26 14:29:00Telegram: Solberg testował już Xsare2009-01-25 22:28:00Petter Solberg w Xsarze!2009-01-16 17:10:00Petter Solberg w Protonie?2009-01-15 10:12:00Petter Solberg zaprzecza 2009-01-14 22:30:00Plotki o Solbergu2009-01-13 18:02:0050 w Norwegii. 4 w WRC2009-01-12 08:17:00P. Solberg zgłosił się do Rajdu Norwegii, ale nie ma narazie auta2009-01-08 14:19:00Sandell w Skodzie S20002009-01-07 09:52:00Ostberg zachwala Impreze po śnieżnych testach2009-01-07 06:00:00Petter Solberg ma czas do wtorku2009-01-03 11:06:00"Zimowa szutrówka" od Pirelii na Norwegię2009-01-02 18:39:00Latvala po testach na śniegu: W Norwegii mogę wygrać!
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies