| Współpraca Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas: redakcja[malpa]toprally.pl. |
| |
Signatech Alpine wygrywa na Red Bull Ring Le Mans | Francuski team Signatech Alpine zwyciężył w minioną niedzielę w niezwykle zaciętym wyścigu serii Le Mans. Pole position zdobył team Jota Sport, który osiągając czas 1:23.078 poprawił o 0,7 sekundy zeszłoroczny wynik zespołu Zytek-Nissan. Tuż obok Jota Sport wyścig rozpoczął team Race Performance Oreca-Judd. Nie tylko poszczególne zespoły, ale i cały wyścig był szybszy niż rok temu. Świadczy o tym fakt, że sześć kolejnych samochodów dzieliła różnica mniejsza niż 0,5 sekundy!
Do czasu pierwszych zjazdów do boksów kolejność nie zmieniła się. Po pierwszym okrążeniu prowadził team #28 Greaves Motorsport Zytek, który w późniejszych okrążeniach został szybko wyprzedzony przez zespół Newblood by Morand Racing Morgan. Jednak również prowadzenie Newblood potrwało tylko przez jedno okrążenie, bo na czoło wysunął się zespół Race Performance, który nie zamierzał rezygnować z walki. Wyścig rozstrzygnął się podczas 52 okrążenia, kiedy to Race Performance został w tyle, a zwycięstwo mogło przypaść jedynie Jocie lub Signatech Alpine.
Wyścig był niezwykle emocjonujący, ponieważ pozycja walczących o zwycięstwo samochodów zmieniała się do samego końca. Po czterech godzinach wyścigu to właśnie pojazd Signatech przekroczył linię mety jako pierwszy, mając 12 sekund przewagi nad zespołem Jota. Na trzecim miejscu wyścig ukończył Race Performance. Poprzedni triumfatorzy – zespół Thiriet by TDS musiał wycofać się w tym roku z wyścigu z powodu problemów z zawieszeniem, co pozwoliło grupie Signatech objąć prowadzenie w klasyfikacji wyścigu z 4 punktami przewagi nad Jota Sport.
Temperatura na austriackim torze dochodziła miejscami do ponad pięćdziesięciu stopni Celsjusza i choć używano obu typów mieszanek w czasie wyścigu, to właśnie średnia mieszanka okazała się być lepsza niż miękka. Ten wariant umożliwiał podwójne, a nawet potrójne przebiegi w czasie całego wyścigu.
„Ogólny poziom osiągów jest znacznie wyższy niż w ubiegłym roku – czas pole position z 2013 roku odpowiadał szóstemu wynikowi w tym roku, a najszybsze okrążenie było o 0,63 sekundy szybsze niż rok temu. To był wyścig na najwyższym poziomie. Zmienność pozycji pojazdów, także na ostatnich okrążeniach, jest czymś bardzo dobrym dla tego sportu. Miękka opona, który spisała się wspaniale na torach Imola i Le Mans, nawet w tak wysokich temperaturach pracowała dobrze, ale to średnia mieszanka wypadła rewelacyjnie, zachowując stałe czasy okrążeń przy kolejnych przebiegach” – powiedział Vincent Vangoor z Dunlop Motorsport. (robo) | 2022-07-03 23:44:00Fantastyczne zwycięstwo dla Inter Europol Competition na torze Monza!2017-06-08 13:32:00Toyota zawalczy o zwycięstwo w Le Mans2017-02-20 10:38:00Le Mans – więcej zespołów z oponami Dunlopa2016-06-14 10:10:00Toyota TS050 zadebiutuje w wyścigu Le Mans2016-05-16 09:50:00Brad Pitt da sygnał do startu na 24-godzinnym wyścigu w Le Mans2016-03-14 10:54:00100 dni do Le Mans - Alex Wurz honorowym Marszałkiem wyścigu2015-10-20 15:33:00Greaves Motorsport mistrzem Europejskiej Serii Le Mans 20152015-02-06 17:59:00Eurosport Events oficjalnym promotorem serii FIM Endurance World Championship2014-10-21 10:48:00Signatech Alpine zwycięzcą Europejskiej Serii Le Mans 20142014-10-16 14:42:00Michał Broniszewski przed nowym wyzwaniem |
| | Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021 | |
|
| |