Leszek Kapłan i Michał Miklaszewski: Przepraszamy | Leszek Kapłan i Michał Miklaszewski osiągnęli metę 18 Rajdu Dolnośląskiego na 5 miejscu w klasyfikacji generalnej oraz na pierwszym w klasie A6. Samochód załogi został wytypowany do BK2. W jego trakcie odkryto odstępstwa od homologacji. Tym samym załoga została wykluczona z rajdu.
Pragniemy przeprosić Sponsorów, wszystkich Sympatyków naszego zespołu, Kibiców, Kolegów-Rywali, a także Organizatora za zaistniałą sytuację. W naszym samochodzie odkryto odstępstwo od homologacji. Niezgodne z nią okazały się 2, 3 i 4 przełożenie. Były znacznie dłuższe od homologowanych. Pomimo tego, iż działało to na naszą niekorzyść, w pełni rozumiemy i akceptujemy decyzję ZSS. Są zasady gry, do których musimy się stosować i które wszystkich obowiązują w jednakowym stopniu. Jednocześnie informujemy, iż nie byliśmy świadomi wykrytych odstępstw. Skrzynia biegów została złożona przed sezonem 2008. Popełniliśmy błąd nie przeliczając dokładnie ilości zębów 2, 3 i 4 przełożenia. Jest to dla nas nauczka, iż nie można zawierzać sprzedającemu i każdą część należy dokładnie sprawdzić po kątem zgodności z homologacją. Wina jest ewidentnie po naszej stronie i nie uchylamy się od konsekwencji. Musimy przełknąć pigułkę goryczy i z jeszcze większym zaangażowaniem i zapałem zabrać się do przygotowania auta.
Jest nam bardzo przykro z powodu zaistniałej sytuacji oraz konieczności zawieszenia wyników. Jednocześnie informujemy, iż na Rajd Barbórki Cieszyńskiej zostanie założona, krótsza homologowana skrzynia biegów. Zrobimy, co w naszej mocy, aby gonić konkurencję do ostatniego odcinka specjalnego.
Dziękujemy Kolegom z klasy A6, a także innym Zawodnikom i Sympatykom zespołu, którzy pomimo naszej dyskwalifikacji, wspierali nas ciepłymi słowami.
Leszek Kapłan i Michał Miklaszewski Rally Team.
foto: Janusz Orządała
(Wojciech Fuk) |