Premiera Mitsubishi "i" podczas 60 Motor Show we Frankfurcie | Aż dwadzieścia różnych modeli samochodów zaprezentuje Mitsubishi Motors Corporation podczas jubileuszowego, sześćdziesiątego Motor Show we Frankfurcie nad Menem. Gwiazdą ekspozycji będzie z pewnością Mitsubishi "i" studyjny model samochodu przyszłości, który już zdążył otrzymać najwyższe notowania w testach prowadzonych przez ADAC i FIA. Swoją europejska premierę będzie miał w Messe Complex najnowszy van Trzech Diamentów - Grandis, a także Lancer Kombi oraz sportowy Lancer Evolution VIII.
Wśród modeli prezentowanych w ekspozycji Mitsubishi Motors Corporation nie zabraknie również Outlandera, Carismy, Space Stara, Pajero Pinin, Pajero, L200 oraz wyczynowych modeli Pajero Evolution, Lancer WRC i Lancer Evolution VII (grupa N).
W pierwszym dniu "prasowym" odbędzie się konferencja prasowa kierownictwa firmy z udziałem prezesa i dyrektora generalnego Mitsubishi Motors Corporation - Rolfa Eckrodta oraz szefa Mitsubishi Europe B.V. - Stefana Jacoby.
Mitsubishi "i" - studyjna wizja przyszłości
Mały i zaskakujący - to temat, wokół którego tworzono studyjny model Mitsubishi "i", który stanowi najnowszą odpowiedź firmy dla koncepcji samochodu miejskiego, niewielkiego zewnętrznie, ale oferującego znaczną przestrzeń dla kierowcy i pasażerów wewnątrz pojazdu. Samochód będący w pełni jeżdżącym modelem został już poddany surowym testom ADAC (Niemiecki Klub Motorowy) oraz FIA (Międzynarodowa Federacja Samochodowa) i otrzymał najwyższe noty pięciu gwiazdek za bardzo niskie zużycie paliwa oraz niewielką emisję szkodliwych substancji. Mitsubishi "i" jestem pierwszym z 33 przebadanych samochodów, który otrzymał pięć gwiazdek w tych kategoriach. Średnie zużycie paliwa podczas testów wyniosło 3.8 l/100 km, a emisja dwutlenku węgla kształtowała się na poziomie 89g/km, a więc poniżej wymaganej normy 90g/km.
Jednobryłowe nadwozie samochodu o wyjątkowo dużej przestrzeni wewnątrz auta wykorzystuje koncepcję umieszczenia silnika pod tylnymi fotelami i przeniesienia napędu na tylne koła. Powszechne zastosowanie lekkich materiałów (aluminium, plastik) zaowocowało niewielką masą własną, a staranne dobranie opływowych kształtów, przede wszystkim płaszczyzny dachu, ale również tylnego spojlera, bocznych luster a nawet podwozia zaowocowało bardzo niskim współczynnikiem Cd = 0.24.
Jako źródło napędu Mitsubishi "i" zastosowano zupełnie nowy, trzycylindrowy silnik o pojemności 1 litra i mocy 50 kW/68 KM współpracujący z automatyczną skrzynia biegów o zmiennych stopniach przełożeń. Samochód wyposażono w system stop-start wyłączający silnik podczas postoju.
MITSUBISHI "i"
Długość x szerokość x wysokość: 3516 x 1505 x 1514 mm
Rozstaw pomiędzy osiami: 2560 mm
Masa samochodu: 790 kg
Ilość pasażerów: 4
Silnik: rzędowy, 3 cylindry, 12 zaworów, DOHC, MIVEC
Moc maksymalna: 50 kW/6000 rpm
Maksymalny moment obrotowy: 92 Nm/3500 rpm
Zawieszenie: kolumny McPherson (przód), oś De Dion z wahaczami Watt (tył)
Ogumienie: 145/65R15 (przód), 175/55R15 (tył)
ip |