Wygrali w debiucie | 27. Rajd Karkonoski zakończył się wygraną Filipa Nivetta jadącego z Arturem Natkańcem, dla których był to pierwszy występ za kierownicą Forda Fiesty R2. Debiutanci wygrali większość odcinków specjalnych, zdobywając jednocześnie punkty w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski za 9 lokatę. Drugi na mecie ze stratą 1:24,1 pojawił się Łukasz Byśkiniewicz pilotowany przez Macieja Wisławskiego. Załoga TVN Turbo wygrała pojedynek z Radosławem Typą i Szymonem Gospodarczykiem o zaledwie 4,1s!
Sobotni etap rozpoczął się od minimalnego zwycięstwa Jaroszewicza nad Typą (+0,3s). Niestety radość świdnickiego kierowcy nie trwała długo. Na feralnym dla pucharu Fiesty odcinku Szklarska Poręba, wygranym przez Typę, Jaroszewicz uderzył w kamień i uszkodził zawieszenie. Awaria okazała się na tyle poważna, że nie udało się jej usunąć w serwisie i załoga Jaroszewicz/Tarapacki musiała się wycofać z rajdu. Na tym samym kamieniu kapcia złapali Tomaszczyk i Marcin Nivette. Podczas kolejnych dwóch prób przypomniał o sobie lider pucharu, Filip Nivette, notując najlepsze czasy i wyprzedzając dwukrotnie Typę i Tomaszczyka.
Podczas drugiej pętli Filip Nivette zapisał na swoje konto dwie pierwsze próby, natomiast kolejne dwie to popisowa jazda Tomaszczyka. I gdy wydawało się, że kolejność w rajdzie jest już ustalona, ostatni oes wprowadził do klasyfikacji sporo zmian. Po ponad półminutowej stracie czasowej, Typa oddał drugie miejsce Byśkiniewiczowi. Zmierzający pewnie po czwartą lokatę Aron Domżała wypadł z drogi i nie ukończył zawodów. Tym sposobem tuż za podium znalazł się Hubert Ptaszek. Pomimo korzystania z systemu Superally, Tomaszczykowi udało się wyprzedzić w wynikach końcowych Marcina Nivetta.
Przed kierowcami uczestniczącymi w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski dwumiesięczna, wakacyjna przerwa. Kolejną rundą Castrol EDGE Fiesta Trophy będzie rozgrywany w drugi weekend sierpnia Rajd Rzeszowski.
Sponsorem Pucharu jest Castrol EDGE, wiodąca marka olejowa na świecie. Castrol od lat angażuje się w sporty motorowe dostarczając najbardziej wytrzymałe produkty dla zawodników na trasach WRC czy Rajdu Dakar. Opracowując specjalne oleje Castrol przyczynia się do poprawy osiągów i wytrzymałości pojazdów na trasach rajdowych i torach wyścigowych.
Partnerami Pucharu są firmy G4 Garage, Karo BHZ, Unimetalex, Michelin, GoPro, MSP, Grupawrc, Moster Energy, Hetan, Yato, Pol Motors, CentrumTMT, Marwit.
(woma) |