Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2003-04-24 20:29
Rusza Rajdowy Puchar Peugeot 2003
2 maja br., podczas Rajdu Elmot, zainaugurowana zostanie kolejna edycja Rajdowego Pucharu Peugeot. Podobnie jak w 2002 roku zawodnicy startować będą w modelu 206 XS. Rajdowy Puchar Peugeot stał się nieodłącznym elementem polskiego sportu samochodowego. Utworzony został w 1999 roku na mocy porozumienia, zawartego przez firmę Peugeot Polska z Polskim Związkiem Motorowym. W pierwszych trzech sezonach zawodnicy rywalizowali w modelu 106 Rallye, w ubiegłym roku na rajdowych trasach zadebiutował model 206 XS grupy A. Pucharowe zmagania, które od początku cieszyły się ogromnym zainteresowaniem kibiców, stanowiły szansę rozwoju umiejętności zarówno dla zawodników rutynowanych, jak i młodych, dopiero rozpoczynających swoje kariery. Obok Marcina Turskiego, Marcina Opałki, Krzysztofa Koczura czy Adama Wrocławskiego, na odcinkach specjalnych ścigali się Maciej Woda, Jakub Golec czy Grzegorz Grzyb. Indywidualnością rywalizacji w RPP stał się Piotr Adamus, który wywalczył dwa tytuły Mistrza Polski i jeden Wicemistrza. Samochody Peugeot 206 XS odniosły wiele spektakularnych sukcesów, z których największymi było zwycięstwo w Rajdzie Barbórka 2002 (Michał Nowosiadły - Bartłomiej Boba) czy piąte miejsce w Rajdzie Karkonoskim 2002 (Mariusz Pelikański - Daniel Dymurski).

Sportowa walka nie przesłaniała też wspaniałej atmosfery jej towarzyszącej - pucharowe załogi wielokrotnie otrzymywały Puchar Fair Play za pomoc udzieloną rywalom. Superpuchar Fair Play specjalne jury przyznało Michałowi Nowosiadłemu.

W ubiegłym roku w Rajdowym Pucharze Peugeot występowało aż pięciu Mistrzów Polski 2001 (Łukasz Szterleja, Grzegorz Grzyb, Robert Romuzga, Andrzej Spława-Neyman, Piotr Adamus) i pięciu Wicemistrzów Polski. Zarówno w założeniu organizatorów jak i rozumieniu kierowców, Puchar stanowić ma jednak okres przejściowy dla kariery. Nic więc dziwnego, że w tym roku w zmaganiach nie weźmie udziału wielu zawodników (m.in. Adamus, Nowosiadły, Grzyb), zadebiutuje natomiast liczna grupa utalentowanej "młodzieży". Z zawodników utytułowanych, obok Andrzeja Spławy-Neymana, Mariusza Pelikańskiego, Marcina Dobrowolskiego, Dariusza Polońskiego czy Łukasza Szterleji, na trasach zobaczymy Piotra Starczukowskiego. Peugeot Polska przygotowała kolejnych sześć samochodów, które mogli zakupić sportowcy po bardzo promocyjnej cenie. Kryteria przyznawania samochodów były przejrzyste: decydowały przede wszystkim uzyskane dotychczas wyniki sportowe. Obok kierowców-mężczyzn zobaczymy w 2003 roku w rajdowej 206-tce także kierowcę-kobietę! Będzie nią Julita Urbaniak z Poznania.

Podobnie jak przed rokiem, załogi rywalizować będą w ośmiu rundach. Do końcowej klasyfikacji liczyć się będzie suma uzyskanych punktów ze wszystkich startów. Każda runda RPP jest jednocześnie rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w klasie markowej Peugeot 206 XS. Oznacza to, że zawodnicy rywalizują też o tytuły mistrzów kraju. Jednocześnie Peugeot Polska przewidział dla uczestników nagrody finansowe zarówno w każdych zawodach jak też na koniec sezonu. Nagrodą dla zwycięzcy sezonu jest samochód Peugeot 206 1.4.

Ideą pucharu jest stworzenie jednakowych warunków wszystkim startującym. Stąd rywalizacja odbywa się w oparciu o szczegółowy Regulamin Techniczny. Nad jego przestrzeganiem czuwa Komisarz Techniczny Peugeot Polska, Grzegorz Targaszewski. W tym roku wprowadzonych zostało szereg zmian i modyfikacji, wynikających zarówno z zebranych doświadczeń przez zespół Peugeot Sport Polska, jak i wynikających z sugestii zawodników. Wszystkie samochody (zarówno nowe, jak i ubiegłoroczne) wyposażone zostaną m.in. w nową klatkę bezpieczeństwa. Wprowadzono też obowiązkowe przeglądy skrzyni biegów w serwisie Peugeot Sport Polska. Pierwszych pięć załóg, które osiągną metę każdego z rajdów, przeglądy będą miały wykonane za darmo. Zmianie uległ także wystrój samochodów.

Przypomnijmy - nowy samochód rajdowy posiada homologację grupy A. Co jest istotne - jest on w pełni przygotowany do startów w Polsce. Od początku bowiem był testowany na naszych drogach, pod okiem fachowców z Peugeot Sport z Francji oraz Peugeot Sport Polska. Dzięki temu udało się odpowiednio dobrać np. zawieszenia, uzyskać wiele doświadczeń czysto technicznych, które powinny być bardzo pomocne zawodnikom.

Nowe samochody przygotowane zostały w Serwisie Peugeot Sport Polska w Warszawie przy Al. Krakowskiej 7. Tam też istnieje możliwość serwisowania wszystkich "rajdówek" w ciągu całego sezonu (łącznie ze wspomnianymi przeglądami obowiązkowymi).

Organizatorami Rajdowego Pucharu Peugeot 2003 są Peugeot Polska i Polski Związek Motorowy, partnerami zaś firmy: TOTAL, GEFCO, MICHELIN, R-M CSV, FACOM. Patronem medialnym jest tygodnik AUTO ŚWIAT.

Do dziś akces do udziału w Rajdowym Pucharze Peugeot zgłosili:
Julita Urbaniak (N - nowy samochód), Andrzej Sława-Neyman, Mariusz Pelikański, Marcin Pasecki, Piotr Starczukowski (N), Piotr Leoniec (N), Norbert Guzek, Łukasz Witas (N), Marcin Dobrowolski, Robert Sługocki (N), Dariusz Poloński, Sebastian Żabiński, Łukasz Szterleja.

Kalendarz Rajdowego Pucharu Peugeot:
2 - 3 maja: Rajd Elmot;
30 maja - 1 czerwca: Rajd Polski;
27 - 28 czerwca: Rajd Kormoran;
18 - 19 lipca: Rajd Krakowski;
8 - 9 sierpnia: Rajd Rzeszowski;
5 - 6 września: Rajd Wisły;
26 - 27 września: Rajd Karkonoski;
17 - 18 października: Rajd Warszawski

Punktacja (miejsce i punkty):
1 - 25 pkt.
2 - 22 pkt.
3 - 20 pkt.
4 - 18 pkt.
5 - 16 pkt.
6 - 14 pkt.
7 - 12 pkt.
8 - 10 pkt.
9 - 8 pkt.
10 - 6 pkt.
11 - 5 pkt.
12 - 4 pkt.
13 - 3 pkt.
14 - 2 pkt.
15 - 1 pkt.

NAGRODY
Po każdym rajdzie:
Osiem pierwszych załóg - nagrody finansowe;
Pięć pierwszych załóg - bezpłatny przegląd w Stacji Peugeot Sport Polska w Warszawie;
Trzy pierwsze załogi (kierowca i pilot) - puchary.
Klasyfikacja końcowa sezonu:
1 - Samochód Peugeot 206 1,4 (podatek odprowadza Peugeot Polska);
2 - 18 000 zł;
3 - 12 000 zł.

PEUGEOT 206 XS
SILNIK (TU5JP4)
Pojemność skokowa 1587 ccm
Ustawienie Poprzecznie z przodu / napęd na koła przednie
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów/cylinder 4
Średnica cylindra/skok tłoka 78,5 mm x 82 mm
Moc maksymalna 130 KM przy 6000 obr./min.
Moc na litr pojemności 81,9 /l
Maksymalny moment 169 Nm przy 4100 obr./min.
Moment obr. na litr pojemności 106,5 Nm/l
Rozrząd Pasek/DOHC/16 zaworów
Wał korbowy 5 podpór
Chłodzenie Płyn chłodzący
Wtrysk Bosch
Zapłon Bosch
Smarowanie Rozbryzgowo - ciśnieniowe
SYSTEM PRZENIESIENIA NAPĘDU
Sprzęgło Jednotarczowe
Skrzynia biegów Manualna MA5S 5 biegów+wsteczny
ZAWIESZENIE
Przód Pseudo MacPherson, stabilizator
Tył Wahacze wleczone, drążki skrętne, stabilizator
UKŁAD KIEROWNICZY Listwa zębata ze wspomaganiem
UKŁAD HAMULCOWY
Przód Tarcze wentylowane o średnicy 283 mm,
zaciski pływakowe
Tył Tarcze o średnicy 247 mm, zaciski pływające,
Korektor siły regulowany ręcznie
WYMIARY
Długość 3822 mm
Szerokość 1673 mm
Wysokość 1435 mm
Rozstaw osi (przód/tył) 1443/1434 mm
Koła 6/15’’, obręcze stalowe
MASA WŁASNA 940 kg
Wskaźnik ciężaru do mocy 7,23 Kg/KM
MATERIAŁY SMARNE Total SAE 10W50

Podstawowe zmiany - modyfikacje
wersji 2003 w stosunku do wersji 2002:
- wzmocniona konstrukcja bezpieczeństwa z boku samochodu (nowa klatka bezpieczeństwa);
- zmiana chwytu powietrza do silnika (układ o zwiększonym wydatku przepływu powietrza)

informacja prasowa: Andrzej Karaczun, fot. Robert Duszyk
Dodaj do:

2003-09-09 22:06:00Spława-Neyman i Pucz - awaria już na pierwszej pętli2003-05-06 00:42:00Kuzaj zdecydowanie wygrał Rajd Elmot2003-05-06 00:40:00Julia Urbaniak i Patryk Olejniczak: "Jesteśmy zadowoleni"2003-05-06 00:36:00"Rajdowy chrzest" Fabii z silnikiem Diesla2003-05-05 21:55:00Stec Xeramic Motorsport punktuje na Elmocie2003-05-05 19:36:00Pelikański: Na mecie z kompletem punktów !2003-05-04 00:37:00Czopik i Wroński - jesteśmy zadowoleni2003-05-04 00:36:00Sukces zespołu Peugeot Sport Polska Rally Team2003-05-04 00:32:00Pelikański i Dymurski najszybsi w Rajdzie Elmot2003-05-04 00:26:00Kuzaj pewnie wygrywa Elomt2003-05-04 00:24:00Awaria Piotra Adamusa2003-05-04 00:15:00Powiedzieli po II pętli II etapu2003-05-04 00:12:00Powiedzieli po I pętli II etapu2003-05-04 00:09:00Start II etapu2003-05-04 00:01:00Corsy po pierwszym dniu2003-05-03 23:21:00Wypowiedzi zawodników po I etapie Rajdu Elmot2003-05-03 23:03:00Sponsor Rajdu Elmot na wieki ?2003-05-03 23:00:00Wydłużony czas dojazdu do ostatniego serwisu2003-05-03 22:28:00Tomasz Czopik - pierwszy etap z przygodami2003-05-03 22:14:00Kuzaj zdecydowanym liderem Elmotu2003-05-03 22:09:00Kuzaj: Pojadę bardzo szybko2003-05-02 23:04:00Awaria skrzyni wyeliminowała Gabrysia i Bobę2003-05-02 23:01:00Rajd Elmot: Po pierwszej pętli2003-05-02 22:58:00Po badaniu technicznym2003-05-02 22:18:00Po I etapie Rajdu Elmot pewnie prowadzi Kuzaj2003-05-02 10:30:00Rajd Elmot: Po odcinku testowym2003-05-02 09:48:00Niebawem wystartuje Rajd Elmot2003-05-02 09:31:00Prezentacja zespołu SAPA Rally Team2003-05-02 09:17:00Tomasz Czopik i Łukasz Wroński - niecierpliwie czekamy na start2003-04-30 22:25:00Tomasz Płaczek przed Elmotem2003-04-30 22:23:00Julia Urbaniak i Patryk Olejniczak przed Rajdem Elmot2003-04-30 18:07:00Tomasz Czopik - debiut w Subaru Impreza WRC w Rajdzie Elmot2003-04-30 09:32:00Stec Xeramic Motorsport w nowym samochodzie na Rajdzie Elmot2003-04-30 00:01:00Pelikański - Zaatakujemy!2003-04-29 20:05:00Bełtowski Motorsport Castrol Racing przed Elmotem2003-04-29 16:05:00FIAT Jata Rally Team przed startem Rajdu Elmot2003-04-29 15:59:00Ciekawy długi weekend2003-04-29 15:54:00Kuzaj na Elmocie z nowym pilotem2003-04-28 16:11:00Załoga Kąkol/Macura w rajdowych mistrzostwach polski 20032003-04-25 21:08:00Adamus i Kościuszko w Corsach Super 16002003-04-25 21:01:00Polski debiut 206 Super 1600 na Elmocie2003-04-24 20:29:00Rusza Rajdowy Puchar Peugeot 20032003-04-22 19:27:00Harmonogram czasowy 31 Rajdu Elmot2003-04-17 09:21:00Organizatorzy Elmotu anonsują nowe wydawnictwo
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies