Hirvonen i Latvala liczą na dobry występ w ciężkich warunkach | Przed kierowcami zespołu Forda stoi jedno tylko zadanie. Muszą dowieść dwa pierwsze miejsca w Rajdzie Wielkiej Brytanii, aby zdobyć tytuł mistrzowski w śród producentów. Jedyny, na jaki mają jeszcze szansę w tym roku.
Mikko Horvonen przyznał, że jest wstanie spełnić zadanie stawiane im przez kierownictwo zespołu. Szczególnie, iż odcinki rajdu są według Fina bardzo podobne to tych, jakie są w jego „domowej” rundzie WRC.
Część rajdu są tak szybkie jak w Finlandii, albo nawet i szybsze. Różnica jest taka, że szybkie części są krótsze, ponieważ kończy się krętą drogą. – powiedział Hirvonen.
Według pierwszego kierowcy Forda duży wpływ na wyniki rajdu będą miały warunki atmosferyczne. Ubiegłoroczny Rajd GB był prawdopodobnie najtrudniejszym rajdem jaki kiedykolwiek jechałem. Jazda w ciemnościach, w deszczu i mgle było nieprawdopodobnie trudne. Nocne odcinki są trudne i zdradliwe, ponieważ jest to rajd jeden z tych w gdzie jedziemy w ciemnościach, tak jak w Monte czy Japonii. Czuje się pewnie i uważam, że mamy szansę na pierwsze i drugie miejsce i mamy nadzieję zdobyć tytuł dla zespołu Forda.
Jari – Matti Latvala pierwszy start w Rajdzie Wielkiej Brytanii zaliczył 2002 i zajął tam siedemnaste miejsce. Obecnie będzie to jego siódma impreza. "Uważam go za mój drugi domowy rajd. Startowałem tutaj wiele razy i jestem obeznany z trasami. To jest klasyczny rajd i naprawdę chciałbym wygrać. Odcinki w Środkowej Walia będą nowe do wielu kierowców, ale ja mam coś z nich w pamięci.
Latvala przygotowywał się do imprezy testując także po ciemku. Kiedy jest ciemno i ponuro w Walii, wtedy jest niewiarygodnie ciemno. Jeżeli pada drogi stają się bardzo zabłocone i warunki mogą być naprawdę trudne.
Nocna jazda jest wyjątkowa, więc ważne było dla mnie, aby przetestować w ciemnościach używając dodatkowych świateł. Prawdopodobnie najtrudniejsza w pogodzie jest mgła, Kierowca musi być pewny notatkom i tempie dyktowania, i polegać na pilocie. Jeżeli notatki są wystarczająco dokładne jest łatwiej jechać szybko. dodał Latvala.
(Wojciech Fuk) |