Odpowiedź na List Otwarty od zawodników RSP PZM | Byłem przekonany, że ta odpowiedź dla zawodników podpisanych pod Listem Otwartym będzie opublikowana przez GKSS, ale skoro tak się nie stało, to aby nie przedłużać sprawy, odpowiadam we własnym imieniu.
Pragnę przypomnieć, że podpisując zgłoszenie na rajd zawodnicy powinni zapoznać się z klauzulą zawartą w zgłoszeniu, która mówi: „Deklaruję, że nie mam żadnych wątpliwości dotyczących ryzyka i niebezpieczeństwa związanego z imprezami rajdowymi i w razie wypadku lub innych temu podobnych okoliczności wynikających z mojego udziału w tym rajdzie akceptuję pełną i absolutną odpowiedzialność, a także zobowiązuję się nie pociągać Organizatora do odpowiedzialności. Deklaruję także pełną znajomość przepisów FIA i krajowych przepisów sportowych odnoszących się do rajdów samochodowych oraz gwarantuję podporządkowanie się wszystkim tym przepisom bez wyjątku”.
Regulaminy, o których mowa to między innymi Przepisy Ogólne Rajdowych Mistrzostw FIA punkt
5.6. Wpisowe będzie zwrócone w całości:
5.6.1. zawodnikom, których zgłoszenia nie zostały przyjęte,
5.6.2. w przypadku odwołania rajdu,
5.7. Wpisowe może być zwrócone częściowo w oparciu o warunki określone w regulaminie uzupełniającym.
Regulamin Ramowy RSMP
punkt 3.1. ….Warunkiem uznania ważności rajdu, także w przypadku jego przerwania, jest przejechanie, przez co najmniej jedną załogę w warunkach przejazdu sportowego minimum 50% zaplanowanej łącznej długości odcinków specjalnych.
Regulamin uzupełniający rajdu punkt
3.5. Zwroty:
Wpisowe będzie zwrócone w pełnej wysokości w przypadku:
- nie przyjęcia zgłoszenia przez Organizatora
- odwołania Rajdu
Organizator może zwrócić do 50% kwoty wpisowego tym zawodnikom, którzy złożą na piśmie usprawiedliwienie potwierdzone przez władze macierzystego klubu, że na skutek działania siły wyższej nie będą mogli wystartować w Rajdzie.
Co się zaś tyczy prędkości przeciętnych na odcinkach drogowych, to nie odbiegały one od średnich prędkości na innych Rajdach, a jedynym utrudnieniem mogła być nieznajomość dróg alternatywnych przez zawodników. ZSS anulował wszystkie spóźnienia na PKC 2, które były spowodowane korkami w Limanowej. Pragnę przypomnieć, że po zapoznaniu nikt nie zgłaszał problemu czasów na odcinkach drogowych.
Drodzy Zawodnicy, jeżeli się podpisujecie pod jakimś dokumentem, to należy się zastanowić czy aby w Waszym przypadku jest on zgodny z prawdą. I tutaj może kilka przykładów:
Załoga nr. 107 Michał Elżbieciak - Bartłomiej Wątroba - zrezygnowali z Rajdu po Mecie OS 2;
Załoga nr. 134 Piotr Szcześniak - Bartosz Nykiel - wypadnięcie na OS 2;
Załoga nr. 161 Robert Kucharczyk - Jarosław Wnuk - wypadnięcie na OS 2. Potrącenie Kibica, dlaczego skręcali w prawo kiedy trasa na skrzyżowaniu prowadziła w lewo ?
Załoga nr. 167 Paweł Mikołajczyk - Grzegorz Borowiczka - rezygnacja przed Startem do OS 3;
Załoga nr. 170 Ewa Niezabitowska - Michał Bojar - nie ukończyli OS 3;
Załoga nr. 173 Michał Brożek - Grzegorz Szelerewicz - nie ukończyli OS 3;
Natomiast załogi nr.:
144 Leszek Kapłan - Michał Miklaszewski,
146 Przemysław Obajtek - Jakub Wróbel,
152 Henć Arkadiusz - Patryk Binkowski,
153 Łukasz Gadowski Andrzej Lisowski,
155 Edgar Serwiak - Michał Piskorski,
157 Jacek Polok - Katarzyna Pytel
- przejechali w warunkach sportowych OS 2 i 3 i mają zmierzone swoje czasy.
W warunkach sportowych OS 1 przejechało 23 załogi, OS 2 – 37 załóg, a OS 3 – 56.
Dyrektor Rajdu
Marek Oziębło (robo) |