Peugeot Sport Polska Rally Team po Rzeszowskim | Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski w samochodzie Peugeot 207 Super 2000 zajęli drugie miejsce w Karpackie 18. Rajdzie Rzeszowskim – piątej rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski...
W Rajdzie Rzeszowskim, który stanowił zarówno rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, jak i Mistrzostw Słowacji, wystartowało aż osiem samochodów Peugeot 207 Super 2000. Pięć z nich zostało sklasyfikowanych w pierwszej „siódemce”, w tym dwa na dwóch najwyższych stopniach podium!
O wynikach zawodów rozstrzygnął pierwszy odcinek specjalny, podczas którego wiele się wydarzyło. Bardzo szybko trasę OS-u przejechał Grzegorz Grzyb w modelu 207 Super 2000 i – jak się potem okazało – zapewniło mu to... końcowy sukces. Tymczasem inni kierowcy mieli różnego rodzaju problemy.
Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski otrzymali tym razem daleki, dziesiąty numer startowy i to okazało się ich największym pechem. Wypadek startującej tuż przed nimi węgierskiej załogi sprawił, że sędziowie zdecydowali się przerwać odcinek. Załoga Peugeot Sport Polska Rally Team nie miała więc nawet szansy pełnego uczestniczenia w rywalizacji! Został im natomiast nadany czas przez Zespół Sędziów Sportowych.
Wynik ten (o ponad trzydzieści sekund gorszy od zwycięzców!) nie był w żadnej mierze konkurencyjny w stosunku do rezultatu Grzegorza Grzyba. Były kierowca zespołu Peugeot Polska został w tej sytuacji zdecydowanym liderem, a Tomek i Daniel zajmowali dopiero piąte miejsce.
- To bardzo krzywdzące, no ale cóż... – komentował rozżalony Kuchar. Takie podjęto decyzje i po prostu akceptujemy to jako zespół.
Zamieszanie z wynikami wyraźnie zdekoncentrowało Tomka, który na kolejnych odcinkach etapu zajmował miejsca od 3 do 6. Przed rozpoczęciem ostatniej próby dnia – Superoesu po ulicach Rzeszowa - Kuchar był piąty w klasyfikacji.
Kierowca Peugeot Sport Polska Rally Teram pokazał jednak wielką klasę, udowadniając po raz kolejny, że na tego rodzaju OS-ach nie ma sobie równych. Uzyskał wyraźną przewagę nad najgroźniejszymi konkurentami i zdołał awansować, kończąc pierwszy etap rajdu na drugim miejscu! Przed nim i tuż za nim klasyfikowane były załogi w samochodach Peugeot 207 S2000.
Drugiego dnia do zmagań powrócił Bryan Bouffier, który pierwszego etapu nie ukończył. Tomasz Kuchar na każdym z odcinków dojeżdżał w czołówce, wygrał też ponownie Superoes w Rzeszowie. Systematycznie zmniejszał też dystans do prowadzącego Grzegorza Grzyba, który jechał już dość asekuracyjnie.
Ostatecznie na mecie Tomkowi i Danielowi do odniesienia zwycięstwa zabrakło tylko 19,9 sekundy...
Nieco słabszy rezultat na trzynastej próbie sprawił, że załoga Peugeot zajęła w klasyfikacji drugiego etapu trzecie miejsce, wyprzedzona przez Bouffiera oraz Kuzaja. W sumie jednak reprezentanci Peugeot Sport Polaka Rally Team zdobyli bardzo wiele punktów.
- Jak zawsze w Rzeszowie organizacja była perfekcyjna – komentował Tomasz Kuchar. Zawody odbywają się tradycyjnie w miłej, przyjaznej atmosferze: uśmiech na twarzach osób funkcyjnych stał się już symbolem tego rajdu! Tu nie ma rzeczy niemożliwych, wszyscy sobie pomagają... Do tego niezwykle trudne, szybkie, wąskie odcinki specjalne sprawiają, że rywalizacja na trasie jest zawsze emocjonująca. Jeśli chodzi o sam wynik sportowy to jesteśmy oczywiście zadowoleni: uzyskaliśmy, bowiem najwięcej punktów ze wszystkich załóg. A to w tej części sezonu jest rzeczą zasadniczą. Niestety z przykrością musimy jednak stwierdzić, że ten rajd za nim się dla nas rozpoczął, to tak naprawdę już był rozstrzygnięty. Pierwszy odcinek zawsze ma duże znaczenie, układa bowiem klasyfikację, daje wyobrażenie, jaką kto szybkością dysponuje. Jednocześnie jest czysty – nie ma na nim naniesionego brudu... Tymczasem dla nas został on odwołany. Można spekulować, czy decyzja o odwołaniu była słuszna czy nie. Jednak czas, który został nam nadany – o trzydzieści dziewięć sekund gorszy od konkurentów - przesądził sprawę. Oczywiście odwołaliśmy się od decyzji sędziów, ale korekcja czasu na naszą korzyść wyniosła tylko niespełna cztery sekundy. Zespół zaakceptował decyzję ZSS, chociaż się z nią do końca nie zgodził. Jako ciekawostkę mogę podać tylko, że po południu, podczas drugiego przejazdu OS-u, uzyskaliśmy wynik o ponad trzydzieści sekund lepszy niż ten nam nadany, a przecież próbę pokonywaliśmy po raz pierwszy... Najważniejsze jednak, że nadal jesteśmy „w grze” i walczymy o tytuł!
- To był bardzo emocjonujący rajd – powiedział Andrzej Nosiński z Peugeot Polska. Podobnie jak poprzednio, stawka była wyrównana, zawodnicy rywalizowali o sekundy, a nawet dziesiąte sekund. Dopisała tez pogoda, co szczególnie ucieszyło kibiców. Jesteśmy zadowoleni: drugie miejsce pierwszego dnia, trzecie – drugiego oraz łącznie druga pozycja w klasyfikacji generalnej rajdu Tomka i Daniela to dobry wynik. Nasza załoga systematycznie dojeżdża do mety na podium. Choć – jeśli nie wygrywa się rajdu – pewien niedosyt pozostaje: zawsze bowiem naszym celem jest odniesienie zwycięstwa! Ale do zakończenia sezonu są przecież jeszcze dwa rajdy: Orlen i Dolnośląski, więc wiele się jeszcze może wydarzyć...
Sprawa tytułu Mistrzów Polski jest wciąż otwarta! Po rajdzie Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski pozostali na drugim miejscu w klasyfikacji generalnej RSMP, ale ich strata do liderów zmalała zaledwie do dwóch punktów. Umocnili się też na pierwszym miejscu w klasie Super 2000. Peugeot jest nadal liderem wśród Producentów, a zespół Peugeot Sport Polska Rally Team – także pierwszy w gronie Zespołów Sponsorskich.
Zespół Peugeot Sport Polska Rally Team sponsorowany jest przez firmy: Peugeot Polska, Total, Loctite, Luk, Michelin, DEKRA, Harvest, PRO JOB,
Patronat Medialny: Auto Świat, Gentleman.
Wyniki Karpackie 18. Rajdu Rzeszowskiego
Klasyfikacja generalna:
1. Grzegorz Grzyb i Przemysław Mazur (Peugeot 2-7 Super 2000) – 1:41.41,6 godz.;;
2. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 Super 2000) - strata 19,9 sek.;
3. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Subaru Impreza) – 33,9 sek.;
4. Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 Super 2000) – 46,1 sek.;
5. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (207 Super 2000) – 1.14,7 min.;
6. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 1.43,7 min.;
7. Leszek Kuzaj i Robert Hundla (Peugeot Super 2000) – 2.52,4 min.;
8. Kamil Butruk i Maciej Wilk (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 4.09,3 min.;
9. Maciej Rzeźnik i Bogusław Browiński (Suzuki Swift S2000) – 6.30,9 min.;
10. Tomasz Porębski i Tomasz Spurek (Citroen C2 Max) – 8.05,6 min.
Klasa Super 2000
1. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 Super 2000) - 1:42.01,5 godz.;
2. Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 Super 2000) – strata 26,2 sek.
3. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (Peugeot Super 2000) – 54,8 sek.
Nieoficjalne wyniki RSMP po 5. rundach
Klasyfikacja generalna:
1. Bryan Bouffier i Xavier Panseri - 97 pkt.
2. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski - 95 pkt.
3. Michał Sołowow i Maciej Baran - 75 pkt.
4. Kajetan Kajetanowicz - 71 pkt.
5. Leszek Kuzaj i Robert Hundla– 66 pkt.
6. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski - 31 pkt.
7. Grzegorz Grzyb i Przemysław Mazur - 24 pkt.
8. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek - 24
9. Tomasz Czopik i Magdalena Lukas - 22 pkt.
10. Zbigniew Staniszewski i Bartlomiej Boba - 19 pkt.
Klasyfikacja w klasie Super 2000
1. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski – 34 pkt.
2. Leszek Kuzaj i Robert Hundla – 30 pkt.
3. Michał Sołowow i Maciej Baran – 29 pkt.
4. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski – 11 pkt.
5. Szymon Ruta i Sebastian Rozwadowski – 10 pkt.
6. Grzegorz Grzyb i Przemysław Mazur – 8 pkt.
Klasyfikacja Zespołów Sponsorskich
1. Peugeot Sport Polska Rally Team – 26 pkt.
2. Malkom Rally Team – 25 pkt.
3. STT Racing – 22 pkt.
4. Cersanit Rally Team – 20 pkt.
5. Subaru Poland Rally Team – 17 pkt.
Klasyfikacja Zespołów Producenckich
Peugeot – 14 pkt.
Subaru – 10 pkt.
Klasyfikacje staną się oficjalne po ich zatwierdzeniu przez Główna Komicję Sportu Samochodowego PZM
IP
(kasia) |